Boskant trekt 0-1 voorsprong na rust over de streep

donderdag 29 maart 2018

Een wedstrijd tegen Mariahout is er eigenlijk nooit een zonder een verhaal. Ook deze keer bleek dat weer zo. Op basis van de eerste helft en een 0-1 voorsprong leek het een makkie te worden voor de bezoekers, maar na de thee keerde de wedstrijd en uiteindelijk mocht Boskant zich gelukkig prijzen dat de 0-1 voorsprong over de streep getrokken kon worden.

Boskant was in de 1e helft de betere ploeg en had via een goede kans voor Jim van der Zanden al in de 10e minuut op voorsprong kunnen komen. Z’n inzet leverde via  het been van Mariahout doelman Tom Hagelaars echter slechts een corner op. Vier minuten later kreeg Jim, na een vrije trap van Rens van de Wijdeven, opnieuw een goede mogelijkheid maar hij raakte de bal maar half, zodat de verdediging eenvoudig kon ‘opruimen’. De thuisclub zorgde pas in de 23e minuut voor het eerste gevaar. Boskant doelman Vincent Staals reageerde attent op de schuiver van Dennis Veldpaus. Het doelpunt waarmee Boskant in de 27e minuut op voorsprong kwam, was er eentje uit de Hogeschool. Vanaf ruim 35 meter schoot Rens van de Wijdeven de bal onhoudbaar tegen de touwen: 0-1. Doelman Hagelaars die enkele meters voor z’n doel stond had het nakijken! Omdat Boskant, ondanks enkele kansjes, niet meer wist te scoren, was dat ook de ruststand.

Mariahout mrt 2018 uit-4600jpg
De thee had Mariahout blijkbaar goed gedaan, want na de theepauze stond er een heel ander team in het veld. Regelmatig was het ‘alle hens aan dek’ voor het Boskant doel. Met veel lengte voorin zorgde Mariahout voor veel gevaar. Toch had Boskant in de 62e minuut de voorsprong kunnen vergroten. Vrij voor doel kreeg Jim de bal echter net niet voldoende onder controle om voor de 0-2 te zorgen. In de 70e minuut leek de gelijkmaker in de maak, maar Vincent wist het schot van Sander Scheepers knap tot hoekschop te verwerken. In de 78e minuut leek het weer bijna zover. Een snoeihard ingeschoten bal kon door Vincent niet voldoende worden verwerkt, maar met hulp van Rob van der Heijden kon de bal toch nog voor de doellijn worden uitverdedigd. Het werden nog een spannende laatste 10 minuten, maar uiteindelijk bleek de ruststand ook de eindstand. Dus opnieuw 3 punten voor Boskant 1, een prima resultaat!

Mariahout mrt 2018 uit-4588jpg
Mariahout mrt 2018 uit-4592jpg