Boskant tegen Acht opnieuw met lege handen

dinsdag 20 februari 2018

De winterstop lijkt Boskant niet goed besteed. Na een 0-1 verlies tegen MVC, eindigde ook de thuiswedstrijd tegen Acht in een nederlaag, deze keer met 1-3. Boskant verblijft nog steeds in het linker rijtje, maar ziet het verschil met de top 3 toch oplopen. Voordat Boskant goed en wel wakker was, keek het al tegen een achterstand aan. Na slecht uitverdedigen aan Boskant zijde, in de 3e minuut van de wedstrijd,  kwam de bal voor de voeten van Lex Vincken. De voorzet die hij afleverde werd door Roy Roestenburg onhoudbaar binnengeschoten: 0-1. Niet echt een goede start dus. Het duurde tot aan de 19e minuut voordat Boskant wat terug kon doen. De kopbal van Geert van Gils uit een vrije trap van Rens van de Wijdeven miste echter de juiste precisie.

2018 feb Acht thuis-3905jpg
Vijf minuten later was het wel raak. Na een snel genomen vrije trap had Acht doelman Mark van der Heijden de harde inzet van Rens niet klemvast waarna Roy van der Linden er als de kippen bij was om de 1-1 binnen te schuiven. Hoewel Boskant het lastig had tegen een fanatiek en verzorgd spelend Acht, was de beste mogelijkheid daarna voor de thuisclub. Na een snelle uitval in de 36e minuut had Jim van der Zanden na een voorzet-op-maat van Emiel van den Elsen de bal zo voor het intikken. Helaas voor de thuisclub raakte Jim de bal niet goed zodat de stand op het scorebord niet aangepast hoefde te worden. Omdat er in de minuten die nog resteerden, ondanks enkele kleine kansjes aan beide zijden, niet meer werd gescoord, gingen de ‘acteurs’ met een 1-1 tussenstand de rust in.

2018 feb Acht thuis-3911jpgVreugde om de gelijkmaker

De eerste speldenprikken na rust kwamen op naam van Boskant. Met een beetje mazzel had dat een goede mogelijkheid voor Boskant opgeleverd. De inzet van Mark van der Heijden, in de 48e minuut, werd namelijk duidelijk met de vuist van de doellijn gehaald. Pech voor Boskant dat dit door de goed leidende scheidsrechter van den Wildenberg niet opgemerkt kon worden (z’n uitzicht werd geblokkeerd), anders zou de wedstrijd wellicht een ander verloop hebben gehad. Maar ook de bezoekers lieten zich niet onbetuigd. In de 67e minuut was invaller Indy Wouterse dicht bij de 1-2, z’n inzet kon door Boskant doelman Vincent Staal nog tot corner worden verwerkt. Bijna nog leverde dat voor de bezoekers een voorsprong op, maar de inzet van Bart van de Hurk vloog rakelings langs. In de 72e  minuut viel het tegendoelpunt, enigszins gelukkig, wel. Een door Melvin van der Groen genomen vrije trap werd door een aantal spelers gemist, verraste ook Vincent en verdween via een stuiter onhoudbaar in de bovenhoek: 1-2. De zoektocht naar de gelijkmaker leverde Boskant nauwelijks kansen op. In de 85e minuut besliste Acht de wedstrijd. Indy Wouterse veroverde na foutief uitverdedigen simpel de bal, draaide weg van zijn tegenstander en schoot de bal onhoudbaar tegen de touwen.
Het is zuur, maar helaas geen punten dus voor de thuisclub.

2018 feb Acht thuis-3898jpg
2018 feb Acht thuis-3908jpg
2018 feb Acht thuis-3917jpg
2018 feb Acht thuis-3949jpg
Meer info over de klasse 4G vindt u door te klikken op bijgaande link:
www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Voor aanstaande zondag staat de uitwedstrijd tegen SBC op het programma. Het verhaal lijkt eentonig te worden. Opnieuw een tegenstander waar Boskant de handen aan vol zal hebben!

Boskant 2 leverde afgelopen zondag een uitstekende prestatie door de uitwedstrijd tegen HVCH 3 met 2-3 in haar voordeel te beslissen. Ook de dames kenden een goede start. De uitwedstrijd tegen Baardwijk VR3 werd met 2-4 gewonnen.