Boskant start 2e helft competitie met overwinning

maandag 20 januari 2020

Boskant kende een moeizame start uit in Biezenmortel. Over de gehele wedstrijd gezien was de 0-3 overwinning echter dik verdiend.

De eerste 20 minuten waren voor de thuisclub. Met veel inzet op een lastig te bespelen veld was VCB in die periode het bovenliggend team. Het kreeg ook enkele goede mogelijkheden. In de 4e minuut raakte Koen Moerenhout de buitenkant van de paal. In de 17e minuut was hij opnieuw gevaarlijk. Bij de voorzet die hij met het hoofd verlengde moest Boskant doelman Vincent Staals vol aan de bak. Langzamerhand kwam ook Boskant wat beter in het spel. Het kreeg enkele mogelijkheden, maar de echte scherpte ontbrak. Toch zou het nog scoren voor de theepauze. Na een aanval over links, belandde de bal uiteindelijk vanaf de rechterflank voor de voeten van Rens van de Wijdeven die de bal, onhoudbaar voor VCB doelman Luca van Overveld, keurig in de kruising plaatste.

VCB uit 19 jan 2020_7635jpgBlijdschap bij Boskant na de 0-1

Na rust verdubbelde Boskant binnen 3 minuten haar voorsprong.  Een vrije trap werd door de verdediging van de thuisclub slecht verwerkt, zodat een attente Brett Veldkamp  simpel de 0-2 kon aantekenen. In de 59e minuut was het helemaal gelopen toen de voorzet van Roy van der Linden, na enig geharrewar voor het doel, door Frank van der Heijden tegen de touwen werd gewerkt: 0-3.

Komend weekend is er opnieuw een beperkt competitieprogramma. Alleen voor Boskant 1, om 14.00 uur uit naar OSC’45 (Orthen) en Boskant 2, om 11.00 uur uit tegen Vianen 2, staat er een wedstrijd gepland.

VCB uit 19 jan 2020_7616jpgVCB uit 19 jan 2020_7623jpgVCB uit 19 jan 2020_7625jpgVCB uit 19 jan 2020_7633jpg