Boskant sluit competitie af met 1-1 gelijkspel

maandag 27 mei 2019

In een wedstrijd waarin afscheid genomen werd van aanvoerder Geert van Gils, coach Mayk van Driel en verzorgster Lindy Bright, heeft Boskant uit bij Boxtel met 1-1 gelijk gespeeld. Lange tijd leken de drie punten mee te gaan naar Boskant, maar vijf minuten voor tijd kwam de thuisploeg alsnog langszij. Met dit gelijke spel sluit Boskant de competitie af op een ietwat teleurstellende tiende plaats.

De laatste wedstrijd van Boskant vond plaats in en tegen Boxtel. Nadat Boskant zich vorige week officieel vrij had gespeeld, stond er vandaag dus eigenlijk weinig meer op het spel. Enkel een stijging van enkele plaatsen op de ranglijst kon nog worden bewerkstelligd. Ook aan Boxtelse zijde stond er niets meer op het spel, zij speelden al twee weken voor spek en bonen hun wedstrijden.

Toch probeerde beide ploegen er nog wel wat van te maken. Boskant poogde vanuit een verzorgde opbouw de aanval te zoeken, maar het tempo lag meestal net wat te laag om echt tot vloeiende aanvallen te komen. Halverwege de tweede helft lukte dit echter wel. Net als de week ervoor was het een combinatie tussen Brett Veldkamp en Glenn van der Heijden die een doelpunt opleverde. Opnieuw was het Glenn die de afronding verzorgde. Boskant kreeg hierna kansen om de voorsprong te vergroten, maar mede door een aantal verkeerde keuzes, kwam het niet zo ver.

In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde. Boxtel wist niet echt kansen te creëren, terwijl Boskant wel een aantal keer gevaarlijk voor het vijandelijke doel verscheen. Het dichtst bij een doelpunt was Boskant, na een goed schot van Aimé Opheij. De keeper bracht echter redding en omdat hij ook de rebound van Emiel van den Elsen onschadelijk wist te maken, bleef de 0-1 tussenstand onveranderd.

Tien minuten voor tijd was het moment daar om afscheid te nemen van Geert van Gils. Hij mocht naar de kant en werd vervangen door Maarten van der Linden, die na een lange periode van blessureleed zijn rentree maakte. Voor Geert betekende dit een einde van een tijdperk. Na een periode van veertien jaar, grotendeels spelend in Boskant 1, heeft hij besloten zijn kicksen aan de wilgen te hangen. Een mooie periode, waar Geert met trots op terug kan kijken!

De wedstrijd was echter nog niet afgelopen, er waren nog enkele resterende minuten te spelen. Helaas voor Boskant wist Boxtel in de laatste minuten nog de gelijkmaker aan te tekenen. Een aanval over links werd goed voorgegeven en kon door de Boxtelse spits worden binnen gelopen. De 1-1 betekende ook meteen de eindstand.

Niet alleen voor Geert was het zijn laatste wedstrijd. Ook voor hoofdcoach Mayk van Driel kwam er een einde aan zijn tijd bij v.v. Boskant. Maar liefst vier seizoenen stond hij voor de groep. Ondanks de mindere resultaten van het huidige seizoen, kan hij terugkijken op een prima periode als trainer/coach van Boskant.

Ook op het gebied van de verzorging werd er afscheid genomen. Na vier seizoenen heeft Lindy Bright besloten om te stoppen als verzorgster van de Boskantse selectie. Met haar kennis en vaardigheden heeft ze er deze seizoenen voor gezorgd dat de spelers op zondag altijd zo fit mogelijk aan de aftrap verschenen.

Via deze weg willen we Geert, Mayk en Lindy van harte bedanken voor hun inzet bij onze vereniging en wensen wij ze heel veel succes en plezier toe in het verdere verloop van hun (sportieve) carrière!