Boskant sluit 2018 af met 4-1 overwinning op SCMH

dinsdag 25 december 2018

Spelers en staf van Boskant 1 gaan met een prettig gevoel de feestdagen tegemoet. Het bezoekende SCMH kreeg 4 doelpunten om de oren en Boskant slechts 1 zodat de wedstrijd eindigde in een 4-1 overwinning voor de thuisclub.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat het zomaar anders had kunnen lopen. Binnen 5 minuten kregen de bezoekers namelijk enkele zeer goede mogelijkheden. Na een misser aan Boskant zijde, in de 1e minuut al, belandde de bal bij de geheel vrij staande Roel Bekkers die de bal van dichtbij maar half raakte en dus naast zag gaan. En de inzet van Mike Linders, enkele minuten later, eindigde buiten bereik van Boskant doelman Tom van der Heijden, op de paal. Pas na ruim een kwartier kreeg Boskant ook wat meer vat op het spel en kon er worden gedacht aan aanvallende acties. In de 27e minuut leidde een ‘aanval uit het boekje’ de Boskant voorsprong in. Via een aantal schijven belandde de bal bij Pieter van de Warenburg, die met zijn ‘voorzet op maat’ Jim van der Zanden een niet te missen kans bood: 1-0. Een drietal minuten later was Rens van de Wijdeven namens Boskant kort bij de 2-0, maar hij kwam net een teentje tekort om de bal voorbij doelman Dave van Doorn te werken. SCMH bleef niet bij de pakken neerzitten en ging driftig op zoek naar de gelijkmaker. In de 38e minuut, uit een corner, was het bijna zover, maar Mark van der Heijden wist de bal van de doellijn te trappen. In de 42e minuut kreeg SCMH opnieuw een goede kans. Na een missertje aan Boskant zijde kreeg Menno van Hees een goede mogelijkheid, maar z’n inzet vloog hoog over. Op slag van rust kwam Boskant op 2-0. Na een overtreding op een sterk spelende Jim van der Zanden, binnen de 16 meter, ging de bal op de stip. Een klusje voor Roy van der Linden die de bal vanaf de stip onhoudbaar tegen de touwen schoot: 2-0. Vul een bericht in.

Boskant 1 - SCMH 1_0679jpg
Al binnen 3 minuten na de theepauze verscheen de 3-0 op het scorebord. Bij een corner belandde de bal uit de kluts voor de voeten van Frank van der Heijden die met een subtiele boogbal de marge verhoogde. Drie minuten later kwam SCMH weer dichterbij. Bij een corner reageerde Roy van de Boogaard attent en tikte de 3-1 tegen de touwen. Het bleef een levendig duel, met kansen aan beide zijden. In de 60e minuut bijvoorbeeld moest Tom van der Heijden vol aan de bak bij een snoeiharde schuiver van Stan Rovers. In de 74e minuut ging de wedstrijd op slot. Bij een voorzet van Roy van der Linden raakte SCMH verdediger Randy Bakker de bal verkeerd en zag die tot zijn ontzetting achter zich binnenvliegen: 4-1 dus voor Boskant. Ondanks die tegenvaller ging SCMH met veel energie op zoek naar een doelpunt. Het kreeg ook enkel mogelijkheden, maar Tom van der Heijden wist met een aantal prima reddingen z’n doel schoon te houden. Door het aanvallend spel van SCMH kreeg Boskant ook een aantal goede kansen, maar SCMH doelman Dave van Doorn deed niet onder voor Tom en redde fraai op inzetten van Aimé Opheij en een snoeiharde kopbal van Rob van der Heijden.

Drie punten dus voor Boskant dat hopelijk in staat is om de opgaande lijn na de feestdagen door te zetten. Boskant vervolgt op 20 januari de competitie met een thuiswedstrijd tegen koploper Avesteyn. Meteen vol aan de bak dus!

Bijgaand nog een aantal actiefoto's.
Boskant 1 - SCMH 1_0684jpg
Boskant 1 - SCMH 1_0689jpg