Boskant opent competitie met 2-0 overwinning op VOW

maandag 27 september 2021

Boskant 1 is de nieuwe competitie voorspoedig gestart. Voor rust ging de ‘strijd’ gelijk op en werd er niet gescoord. Na rust voerde Boskant de druk op met een 2-0 eindstand als resultaat!

Je kunt je heel goed voorstellen dat de openingswedstrijd van de competitie een behoudende start kent. Logisch dat je eerst aftast wat voor “vlees” je in de kuip hebt. De verdediging blijft op slot en aanvallende activiteiten worden behoedzaam opgebouwd. Met als gevolg dat de kans op een nul-nul ruststand wel heel groot is. Als er al gescoord zou zijn, zou VOW daar de meeste aanspraak op hebben kunnen maken. In de 8e minuut moest doelman Frank Thijssen namens Boskant al aan de bak bij een hoge scherpe voorzet. Met veel bravoure wist hij de bal uit de doelmond te werken, daarmee vertrouwen gevend aan de rest van de verdediging. In de 23e minuut waren de bezoekers opnieuw gevaarlijk dicht bij de 0-1, maar de inzet van Sander Vos miste het doel ternauwernood. In de 37e minuut leek het voor VOW via Stef van Berlo dan toch te gebeuren, maar Boskanter Rens van de Wijdeven bracht opluchting door de bal net voor de doellijn “op te ruimen”.

Na de theepauze was al snel duidelijk dat Boskant meer wilde dan een 0-0 uitslag. De druk op de bezoekers werd flink opgevoerd. Met resultaat. In eerste instantie leverde een goede aanval slechts een corner op. De bal uit de trap van Rens van de Wijdeven, werd door Frank van der Heijden doorgekopt en vervolgens loepzuiver door Mark van der Heijden tegen de touwen gekopt: 1-0 voor Boskant derhalve. VOW had niet echt een antwoord. Door balverlies in de 68e minuut kreeg Boskant een goede kans om de score te verhogen, maar de inzet van Mark ging voorlangs. Heel lang hoefde het aanwezige publiek echter niet te wachten op het tweede doelpunt. Na slecht uitverdedigen, 4 minuten later, was Jim van der Zanden er als de kippen bij om, al solerend langs een aantal VOW spelers, af te sluiten met een hard schot dat weliswaar door de doelman werd afgeweerd, maar via het been van een verdediger binnen rolde. Een 2-0 stand met een kleine 20 minuten spelen lijkt ‘gebakken’. Uiteindelijk was dat ook, maar dat was opnieuw te danken aan een prima redding van Frank, die de door Stef van Berlo genomen vrije trap uitstekend uit de kruising tikte. En prima start van Boskant!

Naast onze eigen verslaggever, was er ook iemand aanwezige namens het regionale Kliknieuws/Kliksport. Ook zij hebben een verslag gemaakt, inclusief audiogesprekken met onze hoofdcoach Peter vd Heijden en de coach van VOW, Patrick Cissen. Dit verslag en de gesprekken zijn hier terug te vinden: https://www.kliknieuws.nl/regio/stadskrantveghel/voetbal/184078/4f-boskant-wijst-vow-op-zijn-fouten-...

Enkele foto's van de wedstrijd:

Boskant 1-VOW 1_0623jpg

Boskant 1-VOW 1_0626jpg