Boskant opent bekertoernooi met 3-0 winst op Ollandia

dinsdag 05 september 2017

Binnen enkele minuten was duidelijk hoe Boskant stond in de bekerwedstrijd tegen buurtgenoot Ollandia. Uit de eerste de beste corner kopte Emiel van den Elsen namelijk de 1-0 tegen de touwen. Een heerlijk begin van de wedstrijd! Ondanks het overwicht van de thuisclub duurde het nog tot de 24e minuut voordat de 2-0 op het scorebord verscheen. De voorzet van Jim van der Zanden werd door Roy van der Linden bij Emiel bezorgd, die de bal buitenkant voet knap in de kruising tikte. Via een vrije trap, in de 28e minuut, was Ollandia voor de eerste keer gevaarlijk. De goed ingeschoten bal werd door Boskant doelman Vincent Staals echter keurig over de lat gewerkt. Boskant bleef de bovenliggende ploeg en was regelmatig voor het doel van de bezoekers te vinden. In de 39e minuut leverde dat opnieuw een doelpunt op. Na een goede aanval over links werd de bal door Jim met precisie teruggelegd op Ruud van der Zanden die diagonaal de 3-0 aantekende.

Hoewel Ollandia door een flinke inzet na rust wat meer evenwicht wist te brengen, was het toch vooral aan de minder goede afwerking aan Boskant zijde en aan een goed keepende Ollandia goalie te danken dat de 3-0 stand na 90 minuten nog steeds op het scorebord stond!

Boskant speelt aanstaand weekend uit tegen DVG, dat door een 1-0 nederlaag, uit tegen Schijndel, een minder goede start kende in het bekertoernooi.