Boskant ook thuis te sterk voor FC De Rakt

maandag 25 januari 2016

Boskant heeft ook de tweede wedstrijd tegen FC De Rakt met duidelijke cijfers weten te winnen. In de uitwedstrijd in september werd het 0-4 en ook de thuiswedstrijd afgelopen zondag leek met dezelfde uitslag te worden gewonnen. Net voor tijd ging de bal na een handsbal in de Boskant verdediging op de stip, zodat het bezoekende De Rakt op de valreep nog een tegendoelpunt scoorde. Boskant opende dus de 2e helft van de competitie met een 4-1 overwinning en dat geeft op z’n minst vertrouwen voor de wedstrijden die nog volgen.
FC De Rakt thuis_11jpgHet was niet zo heel druk op het sportpark, maar de vaste kern ............. !

Boskant startte sterk en gaf de bezoekers uit Uden nauwelijks gelegenheid om een goed lopende aanval op te bouwen. Van Boskant zijde kwamen die aanvallen er wel, maar de kansen die werden gecreëerd leverden vooralsnog geen doelpunt op. In de 10e minuut had Jim van der Zanden de 1-0 op z’n schoen na een slimme steekpass van Maikel Merks, maar Jim had z’n vizier duidelijk nog niet ingesteld: hoog over. In de 18e minuut kwam de thuisploeg op voorsprong. De voorzet van Frank van der Heijden werd bij de 2e paal terug gekopt door Jim waarna Rens van de Wijdeven er als de kippen bij was om de bal binnen te schuiven: 1-0. In het laatste kwartier voor rust werd Boskant wat slordiger, waardoor FC De Rakt toch enkele keren gevaarlijk richting Boskant doel kon opstomen. Na een voorzet vanaf de linkse flank kreeg Stefan van Asseldonk in de 35e minuut een goede mogelijkheid, maar gelukkig voor Boskant knalde hij de bal hoog over. Een persoonlijke actie van Maikel Merks leidde in de 42e minuut de 2-0 in. Na een overtreding op Maikel, binnen de 16, ging de bal op de stip waarna Roy van der Linden het karwei secuur afmaakte en doelman Jordy Bergers geen kans gaf.

FC De Rakt thuis_03jpgTom klaart, samen met z'n verdedigers, het klusje vrij eenvoudig

Ook na de theepauze kwam Boskant sterk uit de startblokken. Al binnen enkele minuten leverde een actie van Maikel een vrije trap op, enkele meters buiten de 16 midden voor het doel. Een ideale kans moet Rens van de Wijdeven gedacht hebben, want met een strakke schuiver zorgde hij voor de 3-0 en gooide daarmee eigenlijk de wedstrijd al op slot. In de periode daarna leken de bezoekers overlopen te worden. Boskant kwam regelmatig gevaarlijk voor het doel van FC De Rakt en kreeg een aantal goede mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden, maar de scherpte in de afwerking ontbrak. Tot in de 56e minuut een voorzet van Brett Veldkamp attent door Roy tegen de touwen werd geschoten: 4-0. Het lukte de thuisclub niet om die voorsprong te vergroten, de passes waren vaak net niet zuiver genoeg zodat FC De Rakt overeind kon blijven. Enkele minuten voor tijd wisten de bezoekers uit een penalty (na een handsbal binnen de 16) zelfs de hatelijke nul van het scorebord te werken. Eindstand 4-1 derhalve, een overwinning van Boskant die gezien het krachtsverschil binnen de witte lijnen, duidelijk verdiend was.

FC De Rakt thuis_08jpgMet kunst- en vliegwerk weet de verdediging van FC De Rakt een volgende treffer te voorkomen

FC De Rakt thuis_09jpgGeen doelpunten voor Maikel deze middag, maar wel een aantal voorbereidende acties!

Uitslagen senioren
Boskant 1-FC De Rakt 1 4-1
vv Acht 2-Boskant 2 2-2 (oefenwedstrijd)

Uitslagen jeugd