Boskant na rust te sterk voor Irene

zondag 15 september 2019

Voor zowel Boskant als het bezoekende Irene was er in de bekercompetitie geen prijsje meer te behalen. Dus kreeg de wedstrijd vooral het predicaat ‘oefenwedstrijd’ mee. Een laatste mogelijkheid om te oefenen in de aanloop naar de competitie die komende zondag van start gaat.

Voor de thuisclub was het duidelijk een wedstrijd met twee helften. Al na 6 minuten kwam Boskant op voorsprong toen Frank van der Heijden een door Brett Veldkamp teruggelegde bal snoeihard in de kruising poeierde: 1-0. Daarna werd het, mede veroorzaakt door het goede weer, tot aan de rust een ‘zomeravond’ wedstrijd, zo leek het wel. Nagenoeg geen enkele serieuze kans, niet voor het doel van het bezoekende Irene, noch voor het Boskant doel.

Irene thuis beker_5938jpg
Na rust was Boskant duidelijk het bovenliggende team;, meer tempo en ook meer felheid in het spel. Balwinst op het middenveld door Rick van der Zanden leidde in de 55e minuut het 2e Boskant doelpunt in. Via enkele schijven belandde de bal voor de voeten van Roy van der Linden die z’n directe tegenstander uitkapte en ook Irene doelman van Kessel het nakijken gaf: 2-0. De ban leek gebroken. Maar na een bijna goal van Joris van der Heijden, z’n inzet vloog in de 57e minuut via de vingertoppen van doelman van Kessel over het doel, waren de bezoekers enkele minuten later dicht bij de aansluitingstreffer. Na een snelle uitval kreeg Aron van Vreede in de 60e minuut een goede mogelijkheid, maar z’n inzet miste het Boskant doel ternauwernood. In de 66e minuut ging de wedstrijd op slot. Een corner van Rens van de Wijdeven werd bij de 2e paal door Rob van der Heijden loepzuiver tegen de touwen geschoten: 3-0. In de 71e minuut verscheen de eindstand op het scorebord. Bij een aanval van Boskant werd de bal door de verdediging van de bezoekers een aantal keren weggewerkt. Niet voldoende, want toen de bal voor de voeten van Rens kwam, maakte die de bal keurig vrij en gaf vervolgens ook doelman van Kessel het nakijken: 4-0.

Komend weekend start de competitie, zowel voor de jeugd op zaterdag als voor de vrouwen en mannen op zondag. Op zondag thuis alleen op de voormiddag omdat onze twee selectieteams uit spelen. Boskant 2 speelt om 11.45 uur in Nistelrode tegen Prinses Irene 2 en Boskant 1 gaat op bezoek naar Vorstenbosch voor de wedstrijd tegen Vorstenbossche Boys 1.

Irene thuis beker_5931jpg
Irene thuis beker_5936jpg