Boskant MO13 kampioen na spannend duel tegen Mierlo Hout MO13-3

donderdag 15 december 2022

Ons MO13-1 team kreeg als laatste wedstrijd meteen een hele goede tegenstander op bezoek; het MO13-3 team van Mierlo Hout. Boskant stond voor aanvang van de wedstrijd op de 1e plek met tegenstander Mierlo Hout er “maar” drie puntjes achter. Allebei kans op het kampioenschap! Deze wedestrijd zou dus de beslissing moeten brengen!

De vele ouders/toeschouwers hebben kunnen genieten van een super spannende wedstrijd. Door een doelpunt van Sofie Hol en eentje van Isah de Wit (haar eerste wedstrijd en al meteen een doelpunt in de kruising!) en twee doelpunten van Mierlo Hout was het met de rust 2-2. Was het de spanning of waren onze meiden nog niet helemaal wakker? De eerste 10 minuten na rust hadden ze het namelijk moeilijk. Mierlo Hout kreeg een aantal goede kansen en het was mede aan keepster Daantje van der Zanden te danken dat er geen doelpunten vielen. Door het doelpunt van Sophie van der Werff, waarmee onze meiden op een 3-2 voorsprong kwamen, leek de wedstrijd beslist. Mierlo Hout maakte echter al snel de 3-3 zodat de spanning weer helemaal terug was. Omdat er geen doelpunten meer vielen betekende de (eind)stand van 3-3 dat vv Boskant MO13-1 het kampioenschap “binnen sleepte” met 3 punten voorsprong op een hele goede tweede: Mierlo Hout MO13-3.

MO13-1 kampioen 3jpgOnze MO13  kampioen!