Boskant luidt de noodklok: wie wil er een paar wedstrijden vlaggen bij het 1e?

donderdag 30 september 2021

We hebben de oproep al eerder gedeeld, maar de competitie is inmiddels begonnen en we hebben nog steeds geen definitieve oplossing: Boskant 1 zoekt nog voor ongeveer 6 wedstrijden iemand die als assistent-scheidsrechter (vlagger) wil fungeren! Met Max en Thijs hebben we gelukkig twee jongens die samen een groot deel van de wedstrijden willen vlaggen, maar i.v.m. werk en studie kunnen zij niet alle zondagen invullen en is er dus echt nog aanvulling nodig!

Afgelopen zondag tegen VOW heeft Thijs in het belang van de club zijn weekend omgegooid om te kunnen vlaggen, maar het moet duidelijk zijn dat hij dit niet iedere keer kan blijven doen! Als we geen oplossing vinden, dan komen we in de situatie dat we gedwongen zijn wisselspelers of geblesseerde spelers te verplichten om te vlaggen. Voor een eerste elftal in de 4e klasse is dat een zeer onwenselijke situatie. Ten eerste omdat vlaggen een belangrijke taak is en niet makkelijk. Zomaar verschillende mensen zonder ervaring laten vlaggen zal de kwaliteit van het geleverde werk niet ten goede komen. Ten tweede is het voor een voetballer al vervelend om wissel te zitten (je wilt altijd spelen), dus als je dan ook nog moet vlaggen is dat extra teleurstellend. Bedenk daarbij bovendien dat het niet makkelijk is om in te vallen als je langs de kant staat te vlaggen………….

Kortom: het is echt heel belangrijk dat we dit gaan oplossen. We willen dan ook (nogmaals) een dringende oproep doen aan al onze leden en supporters om met ons mee te denken. Ben je iemand of ken je iemand die de vereniging hierbij wil helpen, laat het dan a.u.b. aan ons weten!

Wat houdt het in?

Als assistent- scheidsrechter vervul je een belangrijke rol binnen de staf en ben je nauw betrokken bij de prestaties van het eerste elftal.

Wat vragen we?

- Aanwezigheid op 6-7 zondagen. Je assisteert tijdens de wedstrijd de scheidsrechter (vlaggen).

- Een representatieve houding en uitstraling.

- Een minimale leeftijd van 18 jaar.

- Een goede kennis van voetbalspelregels (hier kunnen we eventueel bij ondersteunen).

- Een redelijke conditie.

Wat bieden we?

- Een gezellige vereniging met veel voetbal-gerelateerde en andere activiteiten.

- Een hechte en gemotiveerde staf, waarbij prestatie en plezier hand in hand gaan.

- Een ambitieuze spelersgroep, met een mooie mix van jong en oud.

- Kleding van de club, zowel voor tijdens de wedstrijden als ervoor / erna.

- Een passende vergoeding voor alle onkosten.

- Mogelijkheid tot het volgen van cursussen / trainingen (geheel vergoed).

- Wekelijks een mooie pot voetbal en een gezellige derde helft!

Heb je interesse in deze (part-time) functie of wil je meer weten over de inhoud of vergoedingen? Neem dan a.u.b. even contact op met onze technische commissie via info@vvboskant.nl

Met sportieve groeten en bedankt,

Technische Commissie v.v. Boskant