Boskant lid Jan van Boxtel overleden

zaterdag 26 november 2022

Zaterdag 26 november bereikte ons het trieste bericht dat Jan van Boxtel overleden is. Jan heeft de afgelopen jaren al aardig wat "voor zijn kiezen" gehad. Maar hoewel zijn gezondheid fragiel bleef, heeft hij zich iedere keer weer terug weten te knokken. Jan was een taaie. Helaas heeft hij nu, veel te vroeg op 64-jarige leeftijd, het strijdperk moeten verlaten.

Ondanks zijn situatie bleef Jan altijd positief en tot voor zijn ziekenhuisopname van een paar dagen geleden actief. Zijn frequente bezoekjes aan ons sportpark beperkten zich niet alleen tot het kijken van wedstrijden en het kletsen in de kantine, nee hij was tot op het laatste actief voor onze club. Onlangs meldde hij zich nog aan bij de groep mensen die het kunstgrasveld gaat onderhouden en heeft hij op ander onderhoudsvlak tot zeer recent meer dan zijn sporen verdiend. Tijdens en na zijn tijd als actief voetballer vervulde hij vele taken. Zo was Jan leider van het 4e en tweede elftal en was hij jarenlang vlagger bij het eerste elftal. Hij is (mede)organisator en kartrekker geweest bij vele activiteiten. Denk maar aan het familietoernooi, het biljart-toernooi, het oliebollen bakken en de kaartavonden. Ook hield hij de standen bij op het standenbord in de kantine. Jan was waarschijnlijk ook de man met het beste geheugen van de club. Hij deed heel veel vanuit de blote bol. En foutloos. Data en gebeurtenissen wist hij feilloos te herinneren.

V.V. Boskant is weer een memorabele persoonlijkheid verloren. Wij wensen zijn familie en andere dierbaren heel veel sterkte toe.

Boskant 2 kampioen april 2017_08jpgJan (voorgrond), samen met Huub van der Zanden bij een thuiswedstrijd van Boskant 2

Tijdens de thuiswedstrijd van ons eerste elftal, volgende week zondag 4 december, zullen we Jan herdenken met een minuut stilte. Uiteraard spelen we dan ook met rouwbanden.