Boskant laat WEC in 2e helft kansloos

maandag 12 december 2016

Boskant heeft de eerste seizoenshelft afgesloten met een duidelijke 0-3 overwinning op WEC. Het levert een prima gevoel op voor de feestdagen die de komende weken op het programma staan en ….. een prima uitgangspositie voor de tweede helft van de competitie die door Boskant 1 op 29 januari 2017 vervolgd wordt met een thuiswedstrijd tegen WHV.

De uitwedstrijd tegen WEC was er eentje met twee helften. Beide teams begonnen “op zeker” aan de wedstrijd. Bij balverlies meteen terugzakken op eigen “bodem” om de kans op tegengoals zo klein mogelijk te houden.
Voor de toeschouwers betekende dat wel dat de bal voornamelijk op het middenveld rond ging en dat gevaarlijke momenten voor een van beide doelen op één hand te tellen waren. Net voor rust kreeg de thuisclub een uitstekende mogelijkheid. Een indraaiende vrije trap, ondersteund door wat rugwind, kon door Boskant doelman Fred van Bussel onvoldoende worden weggewerkt, maar de rebound werd door Mark Smits van dichtbij langs geschoven.

WEC uit_03jpgRick deed perfect werk; WEC aanvoerder Gijs van den Boogaard kwam nauwelijks aan de bal

Boskant was, met de wind in de rug, na rust de betere ploeg. In de 48e minuut had Jim van der Zanden de score kunnen openen toen hij vrij voor doelman Santegoeds opdook. Z’n inzet ging echter ruim over. In de 53e minuut was het wel raak. Na een goede aanval over links werd de bal door Emiel van den Elsen breed gelegd waarna Rens van de Wijdeven met een diagonale schuiver de 0-1 aantekende.
Twee minuten later had het 0-2 moeten zijn. Goed doorzetten van Emiel bracht hem tot vlak bij het doel, maar hij miste de rust om de bal simpel binnen te tikken. Zijn snoeiharde inzet ging centimeters voorlangs. In de 61e minuut had WEC via Yoeri Verbakel een goede mogelijkheid op de gelijkmaker. Z’n inzet werd echter vakkundig door de opnieuw uitstekend acterende Boskant doelman Fred van Bussel onschadelijk gemaakt. In de 70e minuut wist Boskant de score te verhogen. Een perfecte voorzet van Rens kon bij de 2e paal simpel worden binnen getikt door Roy van der Linden: 0-2. Boskant bleef kansen krijgen, maar het duurde toch nog tot de 80e minuut voordat de wedstrijd op slot ging.  Goed storend werk van Jim gaf hem de gelegenheid de 0-3 tegen de touwen te schieten. In de laatste 5 minuten kreeg de thuisclub via Mark van Os enkele goede mogelijkheden om de gehate nul van het scorebord te halen, maar het vizier stond, helaas voor hem en z’n teamgenoten, verre van zuiver.

WEC uit_02jpgVrijwilligerswerk?!
WEC uit_05jpg
WEC uit_06jpgOpnieuw gescoord

Door deze overwinning blijft Boskant volop meedoen om de bovenste plaatsen. Voorlopig echter gaat er niet veel veranderen, want de competitie krijgt pas eind januari 2017 een vervolg.

Ook Boskant 2 viert victorie! Door een 4-0 overwinning op Milheezer Boys 2 en verlies van opponent ASV’33 2 tegen MULO 2 gaat Boskant 2 als herfst/winterkampioen de jaarwisseling tegemoet. Ook voor spelers en begeleiding van dit team dus prima vooruitzichten voor de komende feestdagen.

Stand per 12 decemberJPG