Boskant klopt Boxtel met 2-0

zaterdag 14 april 2018

In de aanloop naar de wedstrijd tegen koploper Wodan, zondag 15 april, deed Boskant goede zaken door in de inhaalwedstrijd tegen Boxtel 1 de punten in eigen huis te houden.

Boskant startte voortvarend. Al in de 2e minuut moest Boxtel doelman Tim van den Hooven aan de bak bij een gevaarlijke corner van Rens van de Wijdeven. Het was aan dezelfde doelman te danken dat de thuisclub in de 14e minuut niet op voorsprong kwam. Met name het schot van Frank van der Heijden, die de bal na een corner vol op “de slof” nam, wist hij prima te verwerken. In de 20e minuut viel de 1-0. Na aarzelend uitverdedigen was Mark van der Heijden er als de kippen bij om de bal tegen de touwen te schieten: 1-0. In de 27e minuut was Boxtel dicht bij de gelijkmaker, maar na een voorzet van Jesse van Homelen schoot Daniel Mensah de bal van dichtbij hoog over.

Boxtel thuis-4827jpgDe 1-0 is een feit!

De eerste kansen na de theepauze waren voor Boxtel. Maar de Boskant verdediging, met doelman Vincent Staals aan het hoofd, gaf voorlopig geen krimp. Schoten van Jesse van Homelen en Mitchell Vogels werden door hem attent verwerkt. Door het aanvallende spel van Boxtel kwam er bij tegenaanvallen voor de voorhoede van Boskant wel meer ruimte. In de 57e minuut leverde dat zelfs een doelpunt op. Na een verre trap van Frank klopte Jim van der Zanden op rechts zijn directe tegenstander en leverde een strakke voorzet op die door de mee sprintende Ruud van der Heijden bij de 2e paal werd binnengegleden: 2-0. Drie minuten later kon Jim, na een snelle uittrap van Vincent, op rechts opnieuw vrij naar de achterlijn, maar z’n voorzet werd deze keer door Ruud naast getikt. Boxtel gaf zich echter niet gewonnen en kreeg ook enkele goede mogelijkheden op de aansluitingstreffer. Maar zonder resultaat, want met spectaculaire reddingen bekroonde Vincent zich toch wel tot “Man of the Match”! Ook Boskant kreeg nog een paar goede kansen om de voorsprong te vergroten. Tot twee keer toe was Joris van der Heijden dicht bij een doelpunt. In de 73e minuut eindigde z’n stiftbal op de lat en een harde schuiver, in de 81e minuut, werd door de Boxtel doelman uitstekend tot corner verwerkt. De laatste goede kans voor Boskant staat genoteerd voor de 88e minuut. Na een goede actie van Aimé Opheij werd de bal strak teruggelegd op Ruud, die z’n uithaal echter vol op de paal zag eindigen.
Een prima overwinning voor Boskant!

Boxtel thuis-4809jpg
Boxtel thuis-4825jpg
Boxtel thuis-4829jpg
Boxtel thuis-4848jpg
Boxtel thuis-4850jpg
Boxtel thuis-4853jpg

Voor meer info over de klasse 4G klikt u op onderstaande link:

www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Zondag 15 april, staat de uitwedstrijd tegen koploper Wodan op het programma.
Let op: de wedstrijd begint om 13.30 uur!