Boskant in blessuretijd ten onder

maandag 21 maart 2016

Het zit Boskant 1 ook niet echt mee. Hoewel er links en rechts zeker nog wel wat te verbeteren is, zag je in de thuiswedstrijd tegen Festilent dat het team langzaam maar zekere weer groeit naar de vorm van voor de winterstop. Festilent was voetballend met momenten iets beter, maar Boskant creëerde, met name in de 2e helft, voldoende kansen om op voorsprong te komen. Het doelpunt viel niet en het is dan vanzelfsprekend erg zuur dat de wedstrijd in blessuretijd uit de vingers glipt.

Festilent was in de openingsfase de bovenliggende partij. Al in de eerste 4 minuten moest doelman Tom van der Heijden tot twee keer toe redding brengen bij inzetten van Ruud van Bakel. Na 8 minuten leidde het overwicht van de bezoekers tot een doelpunt. Na een overtreding op Festilent aanvoerder Jochem Fleuren, binnen de 16, ging de bal op de stip. Een kans die hij zich niet liet ontnemen, 0-1 derhalve voor de bezoekers. Een stand die maar kort op het scorebord te zien was, want in de 14e minuut al kwam Boskant op gelijke hoogte. Een goede uittrap van Tom werd door Roy van der Linden op waarde ingeschat. Tussen enkele verdedigers in verschalkte hij met een fraaie boogbal de iets te ver voor z’n doel staande doelman de Louw: 1-1. Beide teams kregen in de eerste helft nog enkele goede mogelijkheden. De bezoekers via Jochem Fleuren en Jasper van den Berg en Boskant via Jim van der Zanden en Brett Veldkamp. Er werd echter niet gescoord zodat de teams met een 1-1 stand de rust ingingen.

Boskant-Festilent 2016_04jpg
Na rust was de eerste goede mogelijkheid voor de bezoekers. Na een prima voorzet knalde Jelle van den Heuvel de bal echter vanaf de 5 meter lijn huizenhoog over. Langzaam maar zeker nam Boskant de wedstrijd over, zeker voor wat het de kansen betreft. Bij een van die mogelijkheden, in de 79e minuut, leek de 2-1 op het scorebord te verschijnen. Na een prima aanval eindigde de snoeiharde inzet van Brett op de vuisten van doelman de Louw. De rebound was voor Maarten van der Linden. Z’n inzet leek in de benedenhoek te verdwijnen, maar met een uiterste krachtinspanning wist de Louw z’n vinger nog tegen de bal te krijgen waarna de paal voor verder transport zorgde en de bal kon worden uitverdedigd. Ook daarna kreeg de thuisclub via Rens van de Wijdeven en Brett nog kansen op een doelpunt, helaas zonder resultaat. Het slotakkoord was voor de bezoekers. In eerste instantie nog zonder succes doordat de inzet van Coen Bongers in de 88e minuut via de lat over zeilde. Maar in blessuretijd, het scorebord gaf al aan dat de 90 minuten voorbij waren,  bleef Jasper van den Berg na balverlies aan Boskant zijde uiterst koelbloedig en dompelde de thuisploeg en haar aanhang in diepe rouw door de bal over Tom tegen het net te stiften: 1-2. Het is begrijpelijk dat de druiven voor de thuisclub zuur waren!

Boskant-Festilent 2016_07jpg
Boskant-Festilent 2016_02jpg
Boskant behoudt de 6e positie op de ranglijst, maar deelt die plek met de tegenstander van deze zondag: Festilent. De volgende wedstrijd speelt Boskant aanstaande zaterdag uit tegen WHV uit Loosbroek.
Boskant 2, dat de punten hard nodig heeft om de degradatiezone te ontvluchten, behaalde een prima resultaat door de derby tegen Nijnsel 3 met 2-0 te winnen.

Uitslagen senioren

Boskant 1-Festilent 1 1-2, Boskant 2-Nijnsel 3 2-0, Heeswijk 4-Boskant 3 1-3, Boskant 4-DVG 5 5-2, Boskant 5-Schijndel 9 1-3, Boerdonk 3-Boskant 6 0-1

Uitslagen jeugd
Boskant A1-ELI A1 5-5, Blauw Geel B6-Boskant B1 3-1, Boskant C1-Boekel Sport C4 6-2, Sparta’25 D3-Boskant D1 0-8, DAW D5M-Boskant D2M 0-5, Boskant E1G-MVC E2 8-1, Boskant F1G-Blauw Geel F9M 1-1

Standenlijst per 21-3-2016JPG

Voor meer details klik op onderstaande link.