Boskant en Woenselse Boys delen de punten

maandag 04 april 2022

Een meer spannende dan technisch goede wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel. Een (eind)stand waarmee beide trainers leven konden.
Voor rust leverde het treffen welgeteld twee grote kansen op voor de bezoekers. Beide voor de snelle Jay Jay Gramser. In de 36e minuut had hij vrij baan richting Frank Thijssen, de doelman van Boskant. Met een prima reactie wist die de 0-1 te voorkomen. Zijn tweede kans kreeg hij na precies 45 minuten. Na een slimme steekpass liet hij de Boskant verdediging zijn hakken zien en liet Frank deze keer kansloos: 0-1.

Boskant 1 - Woenselse Boys 1_2852jpg
Het was logisch dat de thuisclub na rust op zoek ging naar de minimaal de aansluitingstreffer. Die viel na 16 minuten. Met een goede passeeractie van de na rust ingevallen Rens van de Wijdeven, gevolgd door een loepzuivere voorzet buitenkant voet, bereikte hij Frank van der Heijden die de bal simpel voorbij doelman Woensdregt kopte en daarmee de stand op 1-1 bracht. Slechts twee minuten later, in de 63e minuut kwam Boskant zelfs op voorsprong. Na een overtreding op Thijs Onland, binnen de 16, ging de bal op de strip. Rens van de Wijdeven schoot de bal resoluut voorbij doelman Sidney Woensdregt: 2-1. Het lukte Boskant echter niet om die stand over de streep te trekken. In de 86e minuut profiteerde Jan Feyen van de ruimte die kreeg van de Boskant verdediging. Zijn snoeiharde inzet was ook voor doelman Thijssen niet te stoppen: 2-2.

Met als inzet plaats nummer 3 op de ranglijst, gaat Boskant aanstaande zondag op bezoek bij DOSL. De thuiswedstrijd op 24 oktober werd met 1-2 door DOSL gewonnen, dus Boskant heeft nog wat goed te maken!

Boskant 1 - Woenselse Boys 1_2843jpg
Boskant 1 - Woenselse Boys 1_2872jpg