Boskant en WEC delen de punten

zondag 14 februari 2016

In een spannend treffen hebben Boskant en WEC de punten broederlijk verdeeld; over de gehele wedstrijd gezien een juiste uitslag. Door het puntenverlies is voor Boskant het gat met de top 2 (met name met FC Schadewijk) helaas toch weer iets groter geworden. Maar ……. aanstaande zondag al kan dat veranderen, dan staat voor Boskant namelijk de uitwedstrijd tegen FC Schadewijk op het programma.

Terug naar de wedstrijd. Vanaf het eerste fluitsignaal van de goed leidende leidsman Munster, werd het een attractieve wedstrijd. Niet altijd met oogstrelend voetbal, maar wel een partij met veel inzet en met veel spannende situaties voor beide doelen. En een partij met twee uitstekende sluitposten. WEC doelman Luuk Santegoeds kan gerust op de schouders van z’n teamgenoten, want hij bleek bij een aantal goede mogelijkheden aan Boskant zijde toch de grootste sta-in-de-weg! Die goede mogelijkheden ontstonden overigens pas, nadat de bezoekers in de 6e minuut “brutaalweg” een 0-1 voorsprong hadden genomen. Na een snelle uitval kreeg Kevin van de Bogaard een goede mogelijkheid. Hij raakte de bal echter helemaal verkeerd en bereikte daardoor onbedoeld medespeler Danny Marta die van dichtbij de 0-1 binnenschoot. Boskant kreeg voor rust nog minstens 4 goede mogelijkheden op een doelpunt. Het ontbreken van een beetje geluk en …. een zeer attent keepende Luuk Santegoeds zorgden ervoor dat die stand met de theepauze nog op het bord stond. Aan de andere kant bleken de snelle counters van WEC ook niet geheel ongevaarlijk. Maar de Boskant verdediging wist een verdere achterstand te voorkomen.

Boskant-WEC feb 2016_04jpg
Na rust was Boskant bijna een half uur de betere ploeg. Al vrij snel leidde dat tot de gelijkmaker. In eerste instantie was doelman Santegoeds opnieuw spelbreker toen hij in de 55e minuut een snoeihard ingeschoten bal van Mike van der Heijden nog tot corner verwerkte. Uit de daarop volgende voorzet van Roy van der Linden kon Geert van Gils van dichtbij de 1-1 binnentikken. Boskant was de bovenliggende ploeg en het leek een kwestie van tijd voor de 2-1zou vallen. Maar het liep anders. Het laatste kwartier leek de thuisclub wat op te breken waardoor WEC weer wat meer het initiatief had. Met hun sterkste wapen, de counter kregen ze via Kevin van de Bogaard, Yoeri Verbakel en Danny Marra nog enkele goede mogelijkheden. Maar ook Boskant doelman Tom van der Heijden was niet van plan om nog meer tegentreffers te incasseren en wist met een aantal goede reddingen een achterstand te voorkomen. Vijf minuten voor tijd leek Boskant toch met de winst te gaan lopen. Na een goede individuele actie van Maikel Merks leek z’n inzet in de korte (boven)hoek binnen te vliegen, maar ook deze keer bleek doelman Santegoeds niet te passeren. De wedstrijd eindigde dus in 1-1; voor Boskant een kleine revanche voor de uitwedstrijd die met 4-1 door WEC gewonnen werd!

Boskant-WEC feb 2016_03jpg
Boskant-WEC feb 2016_06jpg
Boskant-WEC feb 2016_05jpg
Uitslagen senioren
Boskant 1-WEC 1 1-1, Boskant 2-Bruheze 2 2-3, WEC 3-Boskant 3 afgelast, Boskant 4-VOW 3 5-1, Boskant 5-Blauw Geel 4 0-2, Handel 5-Boskant 6 afgelast, Boskant VR2-SPV VR2 0-1

Uitslagen jeugd
Alle wedstrijden afgelast

Standenlijst 14-2-2015JPG

Klik op onderstaande link voor meer details.