Boskant en Festilent delen de punten

maandag 02 november 2015

In een meer spannend dan goede wedstrijd hebben Boskant en Festilent de punten gebroederlijk verdeeld. Technisch gezien was het niet altijd top, maar de enorme inzet van de 22 acteurs maakte het voor de toeschouwers meer dan waard. Op basis daarvan dus een terechte uitslag; geen van beide teams zou een overwinning c.q. een verlies hebben verdiend.

Met enkele goede aanvallen was Boskant in het begin van de wedstrijd duidelijk de bovenliggende ploeg. In de 7e minuut leek de 0-1 in de maak, maar de eindpass van een hard werkende Jim van der Zanden miste zuiverheid. In de 16e minuut was het wel raak. Na een goede actie van Roy van der Linden op links, bereikte de steekpass Frank van der Heijden die, snoeihard uithalend, Festilent doelman Danny Klaassen het nakijken gaf: 0-1. Na enkele kleine kansjes van de thuisclub, was Frank in de 30e minuut dicht bij een 2e doelpunt. Z’n inzet, opnieuw na aangeven van Roy, ging maar enkele decimeters naast! Daarna kreeg Festilent wat meer grip op de wedstrijd. In de 36e minuut leek de gelijkmaker binnen te vallen. Na een goede voorzet van rechts kopte Koen van Bakel de bal, gelukkig voor Boskant, echter voorlangs.

2015 Festilent uit_01 sitejpgVeel inzet vanaf het begin!

Na rust was de thuisclub duidelijk meer aan de bal. Al vrij snel, in de 51e minuut, ontsnapte Jasper van de Berg na een diepte pass aan de aandacht van de Boskant verdediging en maakte, vrij voor doelman Tom van der Heijden, geen fout: 1-1. Vanuit een gesloten defensie lukte het Boskant sporadisch de verdediging van de thuisclub onder druk te zetten. In de 60e minuut bijvoorbeeld was Jim na een goede pass een heel eind op weg, maar zijn inzet, na een aantal passeer acties, had te weinig kracht om gevaarlijk te zijn. In de 70e minuut kreeg Festilent in de persoon van Maikel Korbmacher, na een voorzet van rechts een goede mogelijkheid om de 2-1 binnen te koppen. Vrij voor doel, mikte hij echter enkele decimetertjes te hoog. In de 88e minuut was het ook nog even benauwd voor het Boskant doel. Na een scrimmage, met een aantal doelpogingen van de thuisclub, kon de bal door de Boskant verdediging worden weggewerkt. Toch had Boskant in de allerlaatste minuut nog de overwinning kunnen pakken. Na een vrije trap van Frank van der Heijden kreeg de ingevallen Rens van de Wijdeven een dot van kans. Z’n kopbal, vrij bij de 2e paal, miste echter de juiste richting.

2015 Festilent uit_03 sitejpgVerdedigend gaf Boskant niet heel veel weg

2015 Festilent uit_05 sitejpgJasper van den Berg, doelpuntenmaker van Festilent, probeert het hier uit een vrije trap

2015 Festilent uit_06 sitejpgPieter ook weer in de basis

Uitslagen senioren