Boskant boekt zwaar bevochten 1 -0 zege op Pusphaira.

maandag 05 december 2022

Eindelijk weer eens 3 punten voor Boskant 1. In een waar degradatieduel zorgde de treffer van Stijn van den Biggelaar in de 62e minuut voor de 1-0 zege. Voor rust waren de betere kansen voor de bezoekers, maar Boskant wist na rust de wedstrijd in haar voordeel te kantelen.

In de eerste helft had Boskant moeite om de wedstrijd in haar grip te krijgen. Met bij tijden goed combinatiespel wist Pusphaira de Boskant flink onder druk te zetten. In de 25e minuut moest Boskant doelman Frank Thijssen met succes vol aan de bak bij een inzet van Jens Kroon. Bij een tweede kans van de bezoekers, 10 minuten later, stond Frank als aan de grond genageld, maar gelukkig voor hem en de ploeg, verdween de bal naast het doel. Na rust was Boskant de bovenliggende ploeg. Het positiespel van de bezoekers werd steeds meer ontregeld en langzaam maar zeker leek een treffer in zicht. In de 62e minuut viel die dan ook. Bij een strakke voorzet van Frank van der Heijden was Stijn van den Biggelaar er als de kippen bij om de bal, al schuivend, voorbij doelman de Vleeschauwer te tikken en daarmee de 1-0 op het scorebord te zetten. Drie minuten later kreeg Stijn opnieuw een mogelijkheid. Deze keer geen succes, doelman Vleeschauwer wist de bal naast te tikken. Vanzelfsprekend schakelden de bezoekers een tandje bij in een poging minimaal de gelijkmaker te produceren. Met veel inzet aan beide kanten, werd het voor het publiek toch nog een spannende wedstrijd. Weliswaar zonder verdere score, zodat de punten in Boskant bleven.

Boskant 1-Phusphaira 1_5419jpg
Boskant 1-Phusphaira 1_5439jpg