Boskant boekt minimale overwinning op Mariahout

maandag 09 mei 2022

Na een periode met drie nederlagen op een rij, is Boskant erin geslaagd om weer eens de volledige 3 punten te pakken. Op het eigen Sportpark De Scheken werden de gasten uit Mariahout met een minimale 1-0 overwinning verslagen. Door deze overwinning stijgt Boskant weer iets op de ranglijst en staat het momenteel op een gedeelde derde plaats, samen met ELI.

Boskant begon sterk aan de wedstrijd. In het eerste kwartier werd de druk naar het vijandig doel flink opgevoerd. Dit resulteerde in enkele kleine mogelijkheden voor Aimé Opheij en Stijn van de Biggelaar. Na ongeveer 20 minuten spelen viel de terechte openingstreffer. Linksback Luuk de Beer kwam aan de linkerkant mee opzetten en leverde een perfecte voorzet af, waarna Emiel van den Elsen de bal in het doel kon tikken.

In het tweede deel van de eerste helft, kwamen de gasten uit Mariahout wat meer opzetten. Een toename van het balbezit leidde ook tot een aantal kansen, maar de Boskant verdedigen wist samen met keeper Frank Thijssen het doel schoon te houden.

De tweede helft was het Boskant dat het heft weer in handen nam. De persoonlijke duels werden gewonnen, wat resulteerde in controle over de wedstrijd. Vooral in het laatste kwartier waren de blauw-witten een aantal keer dichtbij de 2-0. Eerst was het Jim van der Zanden met een prachtig afstandsschot vanaf een meter of 20. Zijn poging belandde helaas op de lat. Iets later was het de beurt aan de mee opgekomen laatste man Brett Veldkamp. Vrij voor de keeper had hij net iets te veel tijd nodig, waardoor zijn schot gekraakt kon worden door een verdediger van Mariahout. In de laatste minuten van de wedstrijd was er toch nog een grote kans voor Mariahout. Een mooi vrijgemaakt bal, leek vanaf rand zestien in de verre kruising te belanden. Het was echter de goed keepende Boskant doelman Frank Thijssen, die de bal met een uiterste krachtsinspanning uit de kruising kon tikken. Een belangrijke redding dus, waardoor de drie punten in Boskant bleven.

Het was een goede dag voor de Boskantse selectie, want ook Boskant 2 behaalde in de ochtend al een overwinning. De buren van Nijnsel 3 werden met 3-1 verslagen.