Boskant blijft RKGSV de baas

vrijdag 04 maart 2022

Heel veel publiek was er nog niet aanwezig bij de inhaalwedstrijd die Boskant 1 gisterenavond (donderdag 3 maart) speelde tegen RKGSV 1. Degenen die de moeite hadden genomen om toch even van huis te gaan, hebben kunnen genieten van een mooie pot voetbal.

Een wedstrijd waaruit bleek dat er ‘veel’ op het spel stond. Door beide teams werd er in een hoog tempo gespeeld met veel inzet en bij regelmaat stevige duels.

Boskant was vooral de eerste helft de bovenliggende partij. Het vele balbezit leidde echter pas in de 24e minuut tot een 1-0 voorsprong. Rick van der Zanden stond aan de basis ervan. Na z’n rush over rechts ging de bal naar Mark van der Heijden. De steekpass die Mark afleverde werd door Frank van der Heijden over een kansloze doelman Molenberg tegen de touwen ‘gestift’. Een prima doelpunt na een goed lopende aanval!

De theepauze is altijd een moment om, indien nodig, de plannen bij te stellen. Voor Boskant de 1-0 vasthouden, voorsprong uitbreiden en/of vasthouden. Voor RKGSV natuurlijk op zoek naar minimaal de gelijkmaker.

Boskant kreeg al vrij snel in de 2e helft enkele goede mogelijkheden op de 2-0, maar het lukte Aimé Opheij niet om z’n kans te verzilveren. En in de 60e minuut was Rens van de Wijdeven dichtbij, maar hij zag z’n inzet via doelman Molenberg naast het doel verdwijnen. Daarna waren de bezoekers toch wat meer aan de bal. Boskant moest alle zeilen bij zetten om goed tegengas te geven aan de druk die door RKGSV werd opgelegd. En dat lukte, echt goede mogelijkheden wisten de bezoekers niet te creëren. Al bleven ze wel gevaarlijk door de verre ingooien van Joost van Kasteren! In de 81e minuut leek de gelijkmaker in de maak. Maar Boskant doelman Frank Thijssen bleek in vorm en wist de bal met een uiterste krachtsinspanning uit de hoek te tikken. De corner die dat opleverde kon door een van de Boskant verdedigers uit doel worden gekopt.

In de extra tijd had Aimé alle spanning voor Boskant kunnen wegnemen als hij z’n solo succesvol had kunnen afsluiten. Maar ook nu bracht doelman Molenberg voor de bezoekers redding door de bal met de vingertoppen lang het doel te tikken.

Door deze overwinning schuift Boskant op naar een gedeelde 2e plaats. Een uitstekende prestatie van het team!

Boskant 1 - RKGSV 1_2251jpg

Boskant 1 - RKGSV 1_2258jpg