Boskant blijft overeind in de strijd om klasse behoud door een 2-0 overwinning op Boxtel

maandag 15 mei 2023

Voor Boskant stond de wedstrijd tegen degradatiekandidaat Boxtel op het programma. Voor beide teams was het zaak om geen punten meer te verliezen in de drie wedstrijden die nog op het programma stonden. Daarbij was de situatie voor Boxtel met 18 punten tegenover 30 voor Boskant het meest kritisch.

De start was voor Boskant. In de 7e minuut moest Boxtel doelman Raymon Strik vol aan de bak om de vrije trap van Boskant speler Frank van der Heijden uit het doel te tikken. Het leverde Boskant wel een eerste corner, maar dus geen openingsdoelpunt op. Ook een tweede goede kans voor Boskant bleef zonder succes. Na een goede aanval over links werd de bal door Jim van der Zanden vanaf de achterlijn goed terug gelegd, maar de schuiver van Yannick Opheij miste de juiste richting. Met een laatste goede mogelijkheid voor de bezoekers, Valentijn Waals schoot in de 40e minuut rakelings naast, was het tijd voor de theepauze.

Het eerste kwartier in het tweede bedrijf was voor de bezoekers. Een eerste kans, een poeier van Luis Miguel Queridinha, ging ruim over. Bij een tweede, na een corner van Boxtel, kon Boskant doelman Frank Thijssen met een goede reactie de bal nog net op tijd uit het doel tikken. Bij een derde mogelijkheid, in de 51e minuut, kon de Boskant verdediging tijdig ingrijpen, al was de Boxtel aanhang van mening dat de scheidsrechter “gerust” voor een strafschot had kunnen/moeten fluiten.

Boskant had intussen op enkele plaatsen het team omgezet. Met resultaat bleek in de 65e minuut. Na een snelle aanval over rechts, was Maikel Merks voor het doel tot twee keer toe dicht bij de openingstreffer. De rebound kwam via doelman Strik voor de voeten van Stijn van den Biggelaar die alert de 1-0 binnenschoot. Een goede aanval van de thuisclub leverde in de 70 minuut, wat later bleek, de beslissende 2-0 overwinning op. Een goede pass op Maikel kon door hem bij de 2e paal worden opgepakt en loepzuiver worden voorgelegd. Een eitje van een cent voor Stijn om z’n 2e treffer binnen te schieten. Boxtel gaf zich niet echt gewonnen en ging op zoek naar de aansluiting. Bijna leek dat te gebeuren in de 77e minuut, maar ook deze keer wist Frank Thijsen zijn doel schoon te houden. Met een laatste mogelijkheid in de 92e minuut, kreeg Jari Klijmij een open kans op een doelpunt, maar z’n inzet verdween snoeihard langs het doel.

Zoe van der Velden pupil vd wedstrijd vv Boskant_7027 Klein Middeljpg Zoë van der Velden – Pupil van de wedstrijd vv Boskant

Foto's uit de wedstrijd

Boskant 1 - Boxtel 1_6971 Middeljpg