Boskant blijft in de race voor een plaats in de top 3

maandag 23 mei 2022

Door een 2-1 overwinning op Pusphaira blijft de strijd voor Boskant om de 3e plaats op de ranglijst, met als beloning om samen met andere periodekampioenen te spelen voor promotie, tot het einde spannend. Met nog 2 wedstrijden te spelen wordt die plek bezet door DOSL, ELI (elk 24 gespeeld, 44 punten) en Boskant (24 gespeeld 43 punten). Het blijft spannend dus!

In de wedstrijd tegen Pusphaira, was Boskant voor rust sterker. Al vroeg in de wedstrijd, in de 8e minuut, kwam de thuisclub op voorsprong. Na een snel genomen vrije trap bereikte Aimé Opheij vanaf de achterlijn spits Brett Veldkamp die van dichtbij de 1-0 binnenschoot. Die stand bleef lang op het scorebord, omdat Boskant twee goede kansen niet wist te verzilveren. Een in de 30e minuut voor Brett na een strakke voorzet van Jim van der Zanden en een in de 36e minuut voor Mark van der Heijden na een voorzet van Brett. In de 40e minuut profiteerden de bezoekers van een foutje in de Boskant verdediging. Aarzelend optreden van doelman Frank Thijssen gaf Koen van Eldik de gelegenheid de 1-1 binnen te tikken. Nog voor rust wist Boskant opnieuw op voorsprong te komen. Net voor de theepauze kopte Frank van der Heijden uit een corner van Luuk de Beer de bal tegen de touwen: 2-1.

Boskant 1 - Pusphaira 1 2022_3592jpg
Na rust was de wedstrijd in evenwicht en was niet terug te zien dat het verschil op de standenlijst 7 plekken bedraagt. Beide teams kregen nog één (hele) goede mogelijkheid op een doelpunt. De bezoekers in de 84e minuut toen de inzet van Mirko de Boer via de kruising over het doel verdween en Boskant twee minuten later toen de inzet van Mark van der Heijden op de paal uiteen spatte!

Zondag staat voor Boskant de uitwedstrijd tegen WEC op het programma.

Boskant 1 - Pusphaira 1 2022_3593jpg
Boskant 1 - Pusphaira 1 2022_3589jpg