Boskant bezorgt koploper BMC tweede nederlaag

maandag 07 november 2016

Boskant heeft een puike prestatie geleverd door koploper BMC met 2-1 retour Berlicum te sturen. De overwinning was meer dan verdiend, want op de eerste 10 minuten na was de thuisclub de bovenliggende partij.  Voor de toeschouwers was het, ondanks de frisse herfstwind, een heerlijke voetbalmiddag. Twee aanvallende teams, veel inzet en spannende situaties voor beide doelen.

BMC kwam dus beter uit de startblokken dan de thuisclub. In de 4e minuut al had het zomaar 0-1 kunnen zijn, maar de harde knal van Ruud van Boxtel raakte “slechts” de binnenkant van de paal en was daarna een simpele prooi voor doelman Erwin Brouwers. En vier minuten later ging de schuiver van Sjors van Zoggel maar enkele centimeters voorlangs. Daarna nam Boskant het initiatief over. Na een goede aanval in de 12e minuut was Frank van der Heijden dicht bij het openingsdoelpunt; zijn inzet ging echter over. In de 15e minuut was het de beurt aan Jim van der Zanden die na een goede solo zijn inzet op de paal zag eindigen. Twee minuten later kon Mark van der Heijden, na een perfecte pass door de midden, vrij oprukken richting BMC goal, maar doelman Jesper Langenhuijsen wist een doelpunt te voorkomen. Eén minuut later was het wel raak. Een corner van Roy van der Linden werd door Emiel van den Elsen met het hoofd verlengd en daarna door Jim ingekopt: 1-0. Twee minuten na de openingsgoal leek, bij een scrimmage voor het BMC doel, de 2-0 te vallen, maar met veel moeite kon de bal toch nog worden uitverdedigd. Boskant creëerde nog zeker 3 goede mogelijkheden, maar BMC wist zich, zij het soms op het nippertje, staande te houden. In de 40e minuut kregen de bezoekers een goede kans op de 1-1. Een voorzet van links werd door Ruud van Boxtel van dichtbij ingeschoten, maar gelukkig voor Boskant zeilde de bal over.

Boskant 1-BMC 1 2016_02jpg
Ook na rust was het eerste wapenfeit voor BMC. Na een scrimmage voor het Boskant doel, in de 47e minuut, moest Erwin vol aan de bak om een doelpunt te voorkomen. Daar bleef het bij, want opnieuw nam Boskant het initiatief. In de 53e minuut leverde dat een kans op voor Roy. Na een uitstekende diepe bal van Ruud van der Zanden kreeg hij een goede kans, maar z’n inzet eindigde op een BMC-been.  Eén minuut later was het wel raak. Na een aanval over links werd de bal door Emiel breed gelegd op Roy die de bal beheerst binnenschoof: 2-0. In de periode daarna verzuimde Boskant de voorsprong uit te breiden. Deels door een onzuivere afwerking, deels door goede reddingen van doelman Langenhuijsen. Tot twee keer toe reageerde hij na een corner heel attent bij kopballen van Frank van der Heijden. Ook Emiel kreeg in de 77e minuut een goede mogelijkheid na een goede uittrap van Erwin. Vrij voor doel bleek z’n vizier te hoog afgesteld. De laatste kans, enkele minuten voor tijd, was voor Geert van Gils. Opnieuw echter stond doelman Langenhuijsen een doelpunt in de weg. Toch bleef de 2-0 niet op het scorebord. Na een snelle uitval in de 90e minuut schoot Sjors van Zoggel de aansluitingstreffer tegen de touwen en bepaalde de eindstand daarmee op 2-1. Een prachtige voetbalmiddag met een uitstekende overwinning voor Boskant!

Boskant 1-BMC 1 2016_01jpg
Boskant 1-BMC 1 2016_03jpg
Boskant 1-BMC 1 2016_09jpg
Boskant 1-BMC 1 2016_07jpg

Op de BMC site vindt u ook een aantal foto´s. Klik op onderstaande link om ze te bekijken.

www.vvbmcberlicum.nl/fotoboek/62/boskant-bmc_2-1

Stand per 6 novemberJPG