Boskant begint competitie met 3-2 zege op Berghem Sport

maandag 07 september 2015

Boskant heeft een uitstekend resultaat geboekt door de openingswedstrijd van de nieuwe competitie met 3-2 te winnen van Berghem Sport. Het ging niet vanzelf, Berghem Sport bleek een goede tegenstander en de wedstrijd had, volgens sommige analisten, zomaar in een gelijkspel kunnen eindigen.

Optisch hadden de bezoekers, vooral in de eerste helft, het overwicht in deze spannende wedstrijd. Boskant zakte wat in en probeerde vandaar het spel van de tegenstander te ontregelen. In de 9e minuut was de voorhoede van de bezoekers de Boskant verdediging te slim af, maar Boskant doelman Tom van der Heijden reageerde attent bij een gevaarlijke aanval via rechts. Boskant bleek effectiever. Bij de eerste de beste corner die Rens van de Wijdeven nam, was Roy van der Linden er als de kippen bij om de bal binnen te koppen: 1-0.

2015 Berghem Sport thuis_02 sitejpgRoy kopt de bal zuiver voorbij doelman Nicky Boeijen

Berghem Sport was in de periode daarna zeker niet de mindere en kreeg, in de 19e en 20e minuut, twee goede mogelijkheden op minimaal de gelijkmaker. Maar de bal verdween resp. hoog over en net naast het Boskant doel. In de 25e minuut leek Boskant opnieuw te gaan scoren, maar een goed spelende Emiel van den Elsen zag zijn snoeiharde inzet hoog over vliegen. In de 32e minuut kwam de goal er toch, opnieuw uit een corner. De voorzet van Rens werd deze keer door Frank van der Heijden tegen de touwen gekopt: 2-0.

2015 Berghem Sport thuis_03 sitejpgNu is het de beurt aan Frank

Boskant kon die voorsprong echter niet tot de pauze vasthouden. Na een prima trap van Berghem Sport doelman Nicky Boeijen en een dito voorzet vanaf rechts wist Jeffrey van Oss de aansluitingstreffer binnen te schieten: 2-1.

De eerste kans na de theepauze was voor de bezoekers. Na een foutieve kopbal in de verdediging van Boskant kreeg Jordi Verhagen namens de bezoekers een uitstekende schietkans; zijn inzet mistte echter alle venijn. Berghem Sport bleef aandringen, maar Boskant kreeg de kansen. In de 50e minuut kwam Emiel, ondanks z’n lengte, net iets tekort bij een voorzet van Roy. In de 58e minuut wist Boskant de voorsprong uit te bouwen. Na een uitval van Boskant zorgde Emiel er met een goede steekbal voor dat Roy vrij richting Berghem Sport doel kon oprukken. Roy behield het overzicht en passeerde de uitgelopen doelman Boeijen: 3-1. Een tegenvaller voor de bezoekers; het moment echter om nog meer druk op de Boskant verdediging uit te oefenen. Met veel inzet, veel strijd en zo nu dan een beetje mazzel, wist Boskant de 3-1 stand tot de 87e minuut vast te houden. Toen kopte Gijs Kappen uit een corner de 3-2 binnen zodat het nog een spannende laatste 5-6 minuten werden voor de Boskant aanhang. Veel verder kwamen de bezoekers niet, dus de drie punten waren voor Boskant, een prima resultaat!

2015 Berghem Sport thuis_01 sitejpgActie van Maikel voor de rust

2015 Berghem Sport thuis_04 sitejpgBrett in actie na zijn invalbeurt

Ook Boskant 2 kende een goede start. Weliswaar iets minder dan het vaandelteam, maar thuis tegen Mifano 2 werd met 2-2 gelijkgespeeld. Het eerste punt is binnen. Boskant 3 boekte een 2-1 overwinning op WEC 4 en gaat daarmee (helaas) niet door naar de volgende bekerronde.

Volgende week zondag speelt Boskant 1 uit tegen FC De Rakt 1, Boskant 3 opent de competitie thuis tegen VOW 2. Boskant 2 speelt enkele dagen eerder, op donderdag 10 september voor de competitie, uit tegen DVG 2.

Uitslagen senioren
Boskant 1-Berghem Sport 1 3-2, Boskant 2-Mifano 2 2-2, Boskant 3-WEC 4 2-1, Oirschot Vooruit 9-Boskant 4 1-3, LSV 4-Boskant 5 5-4, Boskant 6-Drievieten 2-1

Uitslagen jeugd
Deurne A2-Boskant A1 8-0, Boekel Sport B2-Boskant B1 5-2, Gemert E6-Boskant E1 7-3, Handel F1-Boskant F1G 1-0