Boskant artiesten trotseren weer en wind

maandag 12 januari 2015

Afgelopen weekend stond vv Boskant in het teken van “Boskant got’s Talent”. Een muzikaal festijn, op vrijdagavond voor de senioren en op zondagmiddag voor onze jeugd. Ook op muzikaal gebied staat vv Boskant haar mannetje!

Er was op de vrijdagavond onder de deelnemers nog enige discussie over “de hoeveelste keer” dit muzikaal festijn intussen al gehouden werd, bang dat het zilveren jubileum aan de neus voorbij zou gaan. Om het zeker te weten is het Boskant archief nog even geraadpleegd. We hebben nog even te gaan. De senioren zijn in januari 1993 gestart met de playback wedstrijden en de jeugd een jaar later. Toen nog in de kantine!

Dit jaar dus voor de 23e keer een muzikaal intermezzo gedurende de winterstop. Ondanks de iets mindere weersomstandigheden, de temperatuur was goed, maar regen en wind maakten er toch een “wedstrijdje” van, is ook deze editie van Boskant got’s Talent weer opperbest verlopen. Lange tijd was het voor de teams geen enkel probleem om, behalve de zieken, compleet op de bühne te verschijnen, maar in de huidige tijd blijkt de agenda van sommige artiesten, met name op de vrijdagavond, zo vol dat tijdig geboekt moet worden! Het is op de vrijdagavond altijd even wachten tot de kop er af is, maar daarna is het, al jarenlang, een gezellig feest. Meestal ook met verrassende optredens. Voor de jeugdige senioren was het thema ‘Uit de oude doos’ mogelijk een handicap, maar voor het 6e team, met voornamelijk veteranen als spelers, was die keuze dus eigenlijk “een eitje”.
Omdat de amusementswaarde van een aantal optredens hooguit in detail van elkaar verschilde, had de jury na het laatste optreden een harde noot te kraken. Uiteindelijk ging de jeugdcommissie aan de haal met de originaliteitsprijs met een muzikale ‘Hans Klok verdwijntruc’.

Jeugdcommissie originaliteitsprijs vrijdagjpgJeugdcommissie

Winnaar van de avond werd het damesteam met een medley van kinderliedjes ‘uit de oude doos’. Het spreekt voor zich dat het playback gehalte van een zeer hoog niveau was, want teksten als ‘Altijd is kortjakje ziek’, of, ‘Schipper mag ik overvaren’ zitten natuurlijk vast in het geheugen!

Damesteam winnaar vrijdag avondjpgDamesteam

Op zondagmiddag was het weer als vanouds. We hebben natuurlijk wat minder jeugdteams dan omliggende verenigingen, maar aan de opkomst was dat nauwelijks te merken.
Veel enthousiasme, prachtige decors, heel mooi schminkwerk! Een prachtige middag, ook voor de vele bezoekers.

De prijs voor het origineelste team was voor de E1 met het nummer ‘Thriller’ van Michael Jackson.

E1 ThrillerjpgE1

Bij de 7-tallen ging de 1e prijs, met hun medley, naar de F1.

F1 winnaar 7-tallenjpgF1

Bij de 11-tallen wist de D1 met het nummer ‘Stuiterbal’ de andere optredens achter zich te houden.

D1winnaar 11-tallenjpgD1