Boskant afgetroefd door Vorstenbossche Boys

dinsdag 21 maart 2017

Boskant 1 heeft zich de kaas van het brood laten eten door het bezoekende Vorstenbossche Boys. Vooral in de eerste helft was de beleving van ons 1e team onder de maat. De 0-2 achterstand bij rust was daar een logisch gevolg van! De donderpreek tijdens de theepauze leverde in ieder geval een veel betere 2e helft op. Helaas leverde dat uiteindelijk aan Boskant zijde slechts één doelpunt en dus nul punten op!

Al bij de eerste de beste aanval kregen de bezoekers een goede mogelijkheid op de 1-0. Boskant doelman Erwin Brouwers moest vol aan de bak om Perry Dominicus, die vrij voor hem opdook, het scoren te beletten. De toon was gezet! In de 11e minuut was Vorstenbosch aanvaller Thijs van der Zanden de volgende die, randje buitenspel, vrij op Erwin afstormde. Vrij voor doel tikte hij de bal echter naast. Drie minuten later was hij wel succesvol. Een hoge voorzet van Perry Dominicus werd door Thijs snoeihard binnen gekopt; Erwin was kansloos. Pas in de 40e minuut was Boskant voor de 1e keer gevaarlijk.  Na een vlotte combinatie snelde verdediger Rick van der Zanden richting doelman Teun van der Sanden die de bal echter met z’n been uit de doelmond wist te werken. Net voor het rustsignaal kwamen de bezoekers op 0-2. Een snelle aanval over links werd door Perry Dominicus bij de 1e paal binnen getikt.

Boskant-Vorstenbosch mrt 2017_02jpg
Na rust had Boskant trainer Mayk van Driel z’n elftal op enkele plaatsen gewisseld en in de personen van Daan Voets en Yannick Opheij een tweetal A-junioren ingebracht. Ondersteunt door z’n donderpreek leverde dat in ieder geval al in de 48e minuut de aansluitingstreffer op. Doelman van der Sanden werd verrast door een vrije trap van Rens van de Wijdeven: 1-2. De snelle treffer leverde Boskant weliswaar geen vleugels op, maar wel een licht overwicht in de zoektocht naar de gelijkmaker. In de 62e minuut was Boskant dicht bij die gelijkmaker. Een voorzet van Frank van der Heijden werd door Roy van der Linden op de lat gekopt. In de 71e minuut was Boskant opnieuw gevaarlijk. Na een goede aanval over rechts kwam Emiel van den Elsen een teentje tekort om de strakke voorzet van Yannick binnen te tikken. De beste kans op 2-2 kreeg Roy van der Linden in de 76e minuut. Na een voorzet-op-maat van Frank werd de bal door Yannick goed teruggelegd. Roy had de bal voor het inleggen, maar raakte het projectiel helemaal verkeerd. In blessuretijd ging de wedstrijd definitief op slot. Nadat aanvoerder Marvin van Heeswijk enigszins gelukkig de bal kon oppikken, gaf hij er een goed vervolg aan door de bal strak langs Erwin te schuiven: 1-3.

Boskant-Vorstenbosch mrt 2017_01jpg
Boskant-Vorstenbosch mrt 2017_03jpg

Boskant-Vorstenbosch mrt 2017_06jpg
Stand Boskant 1 per 19 maartJPG Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Boxtel, dat met liefst 5-2 klop kreeg van achtervolger DVG, op het programma. De thuiswedstrijd werd indertijd nipt met 2-3 verloren.

Boskant 2 leverde een uitstekende prestatie door de uitwedstrijd tegen achtervolger ASV’33 met 0-3 te winnen. Boskant 2 gaat daardoor met een voorsprong van 5 punten en één wedstrijd minder gespeeld, fier aan kop in de reserve 3e klasse F.