Boskant afgetroefd door bezoekend SCI

woensdag 03 mei 2017

Over twee wedstrijden gezien geven beide teams, Boskant 1 en SCI 1, elkaar geen duimbreed toe. De eerste wedstrijd, uit bij SCI, werd door Boskant met 1-2 gewonnen. Frappant, maar zeker niet onverdiend, was dat die uitslag ook in Boskant op het scorebord verscheen: 1-2 winst dus voor het bezoekende SCI.

De start van de wedstrijd was voor Boskant. Meteen al meer balbezit en vooral voetballend richting “vijandelijk” doel. De kans die de bezoekers in de 13e minuut kregen toen Luuk van de Velden vrij voor doelman Fred van Bussel verscheen, werd door Fred attent om zeep geholpen en leek maar een incidentje. Maar in de minuten daarna werd wel duidelijk dat het geen eenvoudige middag zou worden voor Boskant. De echte scherpte leek te ontbreken en de eindpasses waren vaak niet zuiver genoeg. Toch leek Jim van der Zanden na een goede dieptepass op weg naar de 1-0, maar SCI doelman Marcel Bekers wist de bal tijdig te onderscheppen. Ook in de 23e minuut was er een mogelijkheid via Roy van der Linden, maar z’n lobje ging een metertje aan het doel voorbij. Net daarvoor was het aan twee goede reddingen van Fred te danken dat SCI al niet op voorsprong stond. En net daarna, nog geen minuut na het lobje van Roy, had Fred de hulp nodig van Rens van de Wijdeven om een inzet van SCI van de lijn te koppen. SCI speler Jorg van Oers had in de 38e minuut de 0-1 op de schoen. Maar ook nu wist Fred met al z’n routine een doelpunt te voorkomen.

Boskant 1 - SCI 1 april 2017_06jpg
Boskant kreeg na rust al meteen een goede mogelijkheid via Roy, maar doordat hij de bal ongelukkig raakte ging die kans voorbij. Twee minuten later kwam SCI op voorsprong. Na een snelle uitval kwam Jorg van Oers vrij voor Fred. De redding die Fred ook deze keer verrichtte was volgens de goed fluitende scheidsrechter van Bree niet volgens de regels. Penalty dus. Thomas Kerkvliet maakte het karwei voor SCI af: 0-1.

Boskant 1 - SCI 1 april 2017_03jpg
SCI verzuimde daarna enkele goede kansen te verzilveren, zodat Boskant in de wedstrijd bleef en op zoek kon gaan naar de gelijkmaker. In de 54e minuut had Boskant pech dat de corner van Rens via een verdediger en de onderkant van de lat het doel uit stuiterde. In de 84e minuut kwam Boskant op gelijke hoogte. Na goed terugleggen van Emiel van den Elsen en een voorzet van Roy tikte invaller Yannick Opheij de bal binnen: 1-1. De honger naar de 3 punten werd Boskant fataal. Dik in blessuretijd profiteerde SCI van de ruimte in de Boskant verdediging en zorgde Marco Hommels voor de 3 punten. Een tegenvallend resultaat voor de thuisclub!

Boskant 1 - SCI 1 april 2017_02jpg
Boskant 1 - SCI 1 april 2017_04jpg
Boskant 1 - SCI 1 april 2017_05jpg
Boskant 1 - SCI 1 april 2017_08jpg

Stand Boskant 1 per 30 aprilJPGBoskant 1 speelt nog 2 wedstrijden. Op zondag 7 mei uit tegen Mariahout en een weekje later thuis tegen WEC.