Boskant 2 na nederlaag weer 3e klasser

zondag 10 juni 2018

Door een 1-3 nederlaag tegen het bezoekende UDI’19 4 doet Boskant 2 een treetje terug en speelt volgend seizoen opnieuw in de reserve 3e klasse. Met het kampioenschap en de daarop aansluitende promotie, precies een jaar geleden, eigenlijk toch wel een kleine tegenvaller.

Al snel na aanvang van de wedstrijd bleek dat het tegen UDI’19 4 geen gemakkelijke wedstrijd zou gaan worden. Toch was er hoop toen de thuisclub in de 29e minuut op voorsprong kwam. Na een goede aanval over links, met een flinke bijdrage van linksback Tijs Onland, werd de subtiele voorzet van Joris van der Heijden ‘eenvoudig’ door Ruud van der Heijden binnen gekopt.

Boskant 2 - UDI 4 nacompetitie 10 juni 2018-6634jpgVreugde na de openingstreffer

De vreugde was van korte duur, twee minuten later was de stand alweer gelijk. De schuiver van de snelle Nisandro Estanista eindigde binnenkant paal, maar kon door de attente Bram van Duynhoven eenvoudig worden binnengelopen. Bij de eerstvolgende aanval leek Boskant opnieuw op voorsprong te komen, maar de inzet van Steff van de Laar ging net naast. Een te zachte terugspeelbal, in de 40e minuut, leidde de 1-2 in. Bram van Duynhoven profiteerde en schoot van dichtbij de bal tegen de touwen.

De eerste goede mogelijkheid in de 2e helft was voor de bezoekers. Na een goede dribbel van Nisandro moest Geert vol aan de bak om diens inzet over het doel te werken. Het bleek uitstel van executie, want diezelfde Nisandro werd nauwelijks iets in de weg gelegd om de bal, met het hoofd, alsnog tegen de touwen te werken en daarmee de wedstrijd op slot te gooien: 1-3. Hoewel Boskant 2 nog wel enige druk naar voren zette, leverde dat nauwelijks gevaarlijke momenten op voor het UDI-19 4 doel.

Maar …….. een degradatie geeft ook weer iets om aan te werken! Volgend jaar wel feest???

Boskant 2 - UDI 4 nacompetitie 10 juni 2018-6627jpg
Boskant 2 - UDI 4 nacompetitie 10 juni 2018-6630jpgHot summer!

Boskant 2 - UDI 4 nacompetitie 10 juni 2018-6638jpg
Boskant 2 - UDI 4 nacompetitie 10 juni 2018-6636jpg