Boskant 1 wint haar eerste bekerwedstrijd

dinsdag 07 september 2021

Boskant 1 is haar bekeravontuur goed gestart. Door een flink aantal blessures was het een beetje puzzelen aan Boskant zijde, maar met een aantal jeugdige spelers werd een uitstekend resultaat geboekt. In een heerlijke septemberzon wist het een 0-1 achterstand om te buigen in een 2-1 winst. Yannick Opheij was de maker van de twee Boskantse doelpunten.

In een bekerpoule met Nijnsel en Irene, trapte Boskant voor haar eerste wedstrijd thuis af tegen 3e klasser DVG, afgelopen jaren een zeer zware tegenstander gebleken. De eerste helft was redelijk in evenwicht. Beide ploegen probeerden verzorgd voetbal te spelen, maar heel veel kansen werden er niet gecreƫerd.

De grootste kans voor Boskant in de eerste 45 minuten was voor Yannick Opheij. Hij ontving de bal vanaf de linkerkant, na een slim overstapje van Jim van der Zanden, maar had net te veel tijd nodig, waardoor zijn inzet gestopt kon worden. Iets later was het DVG dat op voorsprong kwam. Een schot uit een snelle aanval werd in eerste instantie nog gepareerd door Boskant-doelman Frank Thijsen. In de rebound was het echter wel raak, 0-1. In de tweede helft ging Boskant met resultaat op zoek naar de gelijkmaker. Het was Yannick Opheij die een afvallende bal, hard via binnenkant paal in de lange hoek binnen schoot. Het lukte de thuisploeg uiteindelijk ook nog om er met de volle winst van door te gaan. Koen Hulsen zette Stijn van den Biggelaar met een goede pass vrij voor de goal. Stijn bleef erg rustig en legde de bal perfect breed op een aanstormende Yannick Opheij. Deze bezorgde Boskant met zijn tweede treffer de drie punten.

Volgende week staat voor Boskant de uitwedstrijd tegen Irene op het programma. Een week later wordt de poulefase van de beker afgesloten met een thuiswedstrijd tegen Nijnsel.

Boskant 2 moest met een 0-1 nederlaag de punten in Nijnsel achterlaten. Komend weekend wacht het team weer een zware klus; het krijgt Schijndel 2 op bezoek!