Boskant 1 start competitie thuis met nederlaag tegen Essche Boys 1

maandag 26 september 2022

Een tegenvallende start voor de thuisploeg. Dat geldt niet voor het begin van de wedstrijd. Na 8 minuten had Boskant al op voorsprong kunnen komen, maar de kopbal van Rob van der Heijden had net niet de juiste richting en belandde op de kruising/paal. Met een beetje mazzel had de thuisclub dus al wel met 1-0 voorgestaan. Door een snelle aanval over rechts en een strakke voorzet van Cas den Ouden die werd binnengeschoten  door Rudi van Gemert was het binnen 3 minuten echter al weer helemaal anders: 0-1 voor Essche Boys dus.

Boskant-Essche Boys_4555jpg

Hoewel Boskant het daarna wel lastig kreeg, Essche Boys zat kort op de bal en gaf Boskant weinig ruimte, kreeg Boskant toch goede mogelijkheden op de gelijkmaker. Tot twee toe zelfs na goed genomen corners. Zonder succes helaas; in de 21e minuut belandde de inzet van Emiel van den Elsen via de paal uit het doel en in de 33e minuut werd zijn inzet door een van de verdedigers van de doellijn getrapt. In de 37e minuut was Emiel er nog een keer dichtbij, maar z’n inzet miste de juiste richting en kon door doelman Bart Spooren nog uit het doel worden getikt. Essche Boys had het vizier wat scherper staan. In de 42e minuut belandde een corner bij Tim van Velhoven die de bal opnieuw voor bracht waarna Lars van Wanrooij de 0-2 binnenschoot. Vanzelfsprekend ging Boskant na rust op zoek naar de aansluiting. Heel veel leverde dat aan Boskant zijde lange tijd niet op, doordat de eindpass vaak niet zuiver was. De bezoekers kregen zelfs enkele goede kansen op de 0-3. Pas in de 82e minuut kwam Boskant op 1-2. Na goed doorzetten wist Stijn van den Biggelaar  de bal via binnenkant paal in het doel te schuiven. Daarmee, bleek later, zat de wedstrijd er op. Boskant was niet bij machte om het sterk verdedigende Essche Boys nog ‘pijn” te doen. Eindstand derhalve: 1-2 voor Essche Boys!

Stijn doelpunt00030jpg

Boskant-Essche Boys_4551jpg