Boskant 1 haalt in op Paaszaterdag!

donderdag 02 april 2015

Op sportpark De Scheken staat a.s. (Paas)zaterdag voor Boskant 1 de inhaalwedstrijd tegen DVG 1 op het programma. De wedstrijd had volgens het KNVB boekje gespeeld moeten zijn op 22 februari, maar ook toen al was de vele regen spelbreker. Hopelijk hebben we deze keer wat meer geluk!

DVG is van oudsher een geduchte tegenstander voor Boskant. Jarenlang was de spanning weken van te voren al voelbaar en konden de wedstrijden in de categorie “derby’s” worden ingedeeld. Doordat Ollandia en Nijnsel intussen ook in deze klasse spelen, is dat derbygevoel richting DVG wat minder geworden, maar ………… niet helemaal verdwenen!

2014 DVG uit _005jpgRon zal er door een blessure deze keer niet bij zijn helaas

DVG verrast vriend en vijand dit seizoen door volop mee te doen om de prijzen. De uitwedstrijd, op 4 oktober 2014, werd een vrij kansloze 3-1 nederlaag voor Boskant. Vooral voor rust hadden we toen weinig in te brengen tegen de fris en met veel tempo spelende ploeg uit Liempde. Na rust was het verschil duidelijk minder en kregen we zelfs mogelijkheden op meer doelpunten dan die ene die we maakten.

Hoewel 4 oktober al weer een heel tijdje achter ons ligt, zijn we die nederlaag nog niet vergeten. Zaterdag hebben we de kans om revanche te nemen! Sowieso moet Boskant nog enkele punten sprokkelen om de zenuwen bij de supporters helemaal weg te halen!

Huidige stand.
Stand per 2 apriljpg