Blessuretijd breekt Boskant op

maandag 26 februari 2018

Het leek sportief een voorspoedige middag te worden voor Boskant. Toen de klok de 90 minuten aantikte gaf het scoringsbord een 0-1 stand aan. Bijna tien minuten blessuretijd later was het verhaal, met een 2-1 stand, heel anders en ging SBC met de 3 punten aan de haal.

Dat het een lastige middag zou worden voor het bezoekende Boskant was vooraf al wel duidelijk. Boskant was, met twee nederlagen op rij, nog zoekende naar de goede vorm van voor de winterstop, terwijl SBC al 8 duels ongeslagen was.

De thuisclub was voor rust duidelijk de betere ploeg en creëerde ook een aantal goede mogelijkheden om op voorsprong te komen. Maar door onzuivere eindpasses aan SBC zijde en enkele goede reddingen van Boskant doelman Vincent Staals leverde dat voor de rust geen doelpunten op.

SBC uit feb 2018-3973jpg
Na de theepauze kreeg Boskant wat meer grip op het spel van de thuisclub en ook meer zicht op een goed eindresultaat, want SBC kreeg nauwelijks nog kansen. Een goede actie van Emiel van den Elsen leverde Boskant in de 65e minuut zelfs een oorsprong op. Na een goede pass maakte Emiel de bal knap vrij en krulde de bal fraai over SBC doelman Hicham Hilali: 0-1. In de 78e minuut had Ruud van der Heijden zelfs een goede mogelijkheid op de 0-2, maar z’n inzet miste het doel op een tiental centimeters.
Het lukte Boskant echter niet, de 0-1 stand die er na 90 minuten speeltijd op het scorebord stond, over de streep te trekken. In de 2e minuut van de blessuretijd werd de bal in de Boskant verdediging niet voldoende weg gewerkt waardoor invaller Cas Kuipers de 1-1 wist te scoren. Dat doelpunt bracht de thuisclub zoveel extra energie, dat Boskant min of meer overlopen werd. In de 94e wist Vincent met een fabuleuze redding nog een doelpunt te voorkomen, maar een viertal minuten later was ook hij kansloos toen Joost van Heck in een mêlee van spelers de 2-1 binnen schoot en Boskant daarmee met een fikse kater huiswaarts stuurde.

SBC uit feb 2018-3975jpg
SBC uit feb 2018-3981jpg
SBC uit feb 2018-3986jpg
Meer info over de klasse 4G vindt u door te klikken op bijgaande link:
www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Maar …….. het (voetbal)leven gaat verder.
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Keldonk op het programma. Het is nog maar de vraag of er trouwens sowieso gevoetbald wordt volgend weekend want er is nog veel nachtvorst voorspeld. Maar de 3e nederlaag op rij en voorspellingen op vorst zijn in ieder geval geen reden om bij de pakken neer te zitten!

Voor de jeugd, ons damesteam en onze lagere teams was het afgelopen weekend er eentje zonder voetbal. Afwachten nog wat het komend weekend gaat brengen.