Avondwedstrijd Boskant 1-Ollandia 1 zonder doelpunten

maandag 07 maart 2016

Het was afgelopen zaterdagavond druk op het sportpark van vv Boskant. Heel veel bezoekers hadden de tijd genomen om de derby Boskant 1-Ollandia 1 te bezoeken. Minimaal voor een bezoek aan de wedstrijd, maar voor een groot aantal bezoekers inclusief de 3e helft. Het was er gezellig druk in de (overvolle) Boskant kantine!

Namens de Boskant jeugd was Rens Vogels aanwezig als pupil van de wedstrijd. De oplettende toeschouwer zal bij het lezen van de kop boven dit verhaal met het hoofd schudden en opmerken dat er wel een doelpunt was gevallen. Een terechte correctie, want Rens gaf in de aanloop van de wedstrijd in een één-tegen-één duel Ollandia doelman Tom Wouters geen kans! Achteraf is gebleken dat de spelers van Boskant 1 die prestatie niet hebben kunnen evenaren!

Voor beide teams was het zaak om niet te verliezen. Ollandia staat 3e van onder en kan de punten dus uitstekend gebruiken in een poging degradatie te voorkomen en Boskant kan de punten goed gebruiken in de strijd om de 3e plaats in de competitie. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter van Geffen werd er vooral door de vertegenwoordigers van Ollandia gejuicht, toch een teken dat zij zich de mentale winnaar voelden van dit duel.

Ollandia kende nogal wat blessureleed en paste haar speelstijl (begrijpend) daarop aan. Bij balverlies werd het speelveld klein gemaakt waardoor het initiatief min of meer vanzelf bij de thuisploeg lag. Dat leverde in de 4e minuut direct al een gevaarlijke situatie op voor het Ollandia doel. Doelman Tom Wouters moest meteen aan de bak bij een van richting veranderd schot van Rens van de Wijdeven; met een prima safe wist hij de bal nog juist over de lat te tikken. Nog één moment meer, in de 38e minuut, was Boskant dicht bij een doelpunt. Na een vrije trap van Rens werd de bal door Geert van Gils van richting veranderd, waardoor de bal zomaar in het doel had kunnen verdwijnen. De verraste en kansloze doelman Wouters zag tot zijn opluchting de bal een metertje naast vliegen. In de 16e minuut was Rob van der Heijden namens Ollandia, na een snelle uitval, een heel eind op weg richting Boskant doel, maar z’n Boskantse naamgenoot wist hem met een goede verdedigende actie tijdig de bal afhandig te maken.

Boskant 1-Ollandia 1_01jpg
Na rust eigenlijk eenzelfde beeld. Van beide zijde veel inzet, daarover viel absoluut niet te klagen, maar weinig gevaarlijke momenten voor één van beide doelen. Boskant had het overwicht, maar dat leverde heel weinig op. Ollandia was in de 57e minuut zelfs nog dicht bij een doelpunt. Een hard ingeschoten vrije trap van René Raaijmakers kon door Boskant doelman Tom van der Heijden niet klemvast worden gehouden (‘dwarrelbal’), maar hij was er als de kippen bij om de inzet van Gerbe Voets uit de doelmond te werken. In de 84e minuut kreeg Brett Veldkamp op aangeven van Jim van der Zanden de grootste kans van de wedstrijd, maar hij schoot de bal van dichtbij in het zijnet. Daarmee zijn alle feiten benoemd en eindigde de derby zoals aangegeven in een 0-0 gelijkspel.

Boskant 1-Ollandia 1_03jpgVeel belangstelling voor de derby

Er was door de activiteitencommissie veel werk gestoken in de aankleding van deze derby. Werk wat ook beloond werd doordat het na de sportieve inspanningen in de kantine met muziek van DJ Ruben als vanouds een oergezellige 3e helft werd. Ollandia doelman Tom Wouters (naar horen zeggen) bleek ook in die fase een uitstekende (bitter)ballenvanger! De schaal met de lekkernijen die na de wedstrijd standaard op de bestuurstafel wordt geplaatst, werd onderweg vakkundig door de Ollandia verdediging onderuit gehaald!

Volgende week voor beide teams een nieuwe uitdaging. Ollandia ontvangt dan thuis nieuwkomer Estria en Boskant speelt uit tegen SCMH.

Uitslagen senioren
Boskant 1-Ollandia 1 0-0, Boskant 2-MULO 2 0-2, Sparta ’25 5-Boskant 3 1-3, Boskant 4-Sparta ’25 7 1-5, UDI’19 15-Boskant 6 1-9, Boskant VR2-Venhorst VR3 0-1

Uitslagen jeugd
Boekel Sport B2-Boskant B1 8-1, Boskant C1-Bavos C2 1-0, Boskant D1-Blauw Geel’38 D6 9-0, Blauw Geel’38-Boskant F2G 0-1

Standenlijst 7-3-2016JPG
Voor meer details klik op onderstaande link.