Avesteyn blijkt voor Boskant maatje te groot

maandag 25 maart 2019

Slechts een half uur had Boskant het idee dat er in Dinther sportief gezien misschien nog wat te halen viel. Gevoed door reddingen van doelman Tom van der Heijden die bij een aanval van de thuisclub in de 11e minuut tot drie keer toe de bal uit het doel wist te ranselen. Daarna werd duidelijk dat het voor Boskant een lastige middag zou worden. Boskant kreeg wel kansen, of eigenlijk kansjes. Die van Avesteyn konden echter gerust met hoofdletters geschreven worden. Maar Boskant had Tom! Voorlopig nog bleek hij de sta in de weg voor de thuisclub. Al had hij geen schijn van kans bij het doelpunt van Dries Heerkens die de steekbal van Joost Gooijaarts in de 40e minuut van dichtbij ‘vol op de slof’ in de kruising joeg. Drie minuten later al leek het volgende doelpunt in de maak, maar Tom redde uitstekend bij de inzet van Stan de Laat. Op slag van rust was ook Tom kansloos. Een uitstekend spelende Joost van Vugt kapte z’n direct tegenstander uit en leverde een voorzet af die bij de 2e paal niet te missen was voor Rick Vissers: 2-0.

Avesteyn - Boskant_1864jpg
Meteen na de theepauze ging alle hoop op een eventuele aansluiting in rook op, want al na 40 seconden wist een geheel vrijstaande Stan Bosch de bal simpel in de hoek te schuiven: 3-0. Boskant was het even helemaal kwijt en leek overlopen te worden, maar tot twee keer toe wist Tom een grotere achterstand te voorkomen. In de 48e minuut kon hij de inzet van Joost van Vught tot corner verwerken en 5 minuten later plukte hij de bal van de schoen van de Joost Gooijaarts. Toch kon ook Tom uiteindelijk niet voorkomen dat de 4-0 viel. De inzet van Joost van Vugt, in de 75e minuut, kon hij met uiterste inspanning nog tegenhouden, maar op de inzet van Dries Heerkens die de bal voor z’n voeten kreeg, was hij kansloos. Met een laatste redding van Tom, in de 79e minuut, is het verhaal voor Boskant voldoende beschreven. In de thuiswedstrijd tegen Avesteyn, gepland op zondag 5 mei, zal er uit een heel ander vaatje getapt moeten worden! Niet alleen dan overigens. Want zondag aanstaande bijvoorbeeld staat de uitwedstrijd tegen Herpinia op het programma. Gezien hun positie op de ranglijst (hekkensluiter) mogelijk meer kans op punten. Maar dat gaat niet vanzelf!

Boskant 2 blijft dik aan kop in haar klasse. Al ging het deze keer wat minder gemakkelijk. Na een 2-0 en 3-2 achterstand lukte het om tien minuten voor tijd de 3-3 binnen te schieten. Tevreden met een punt? Nee dus, want ruim 10 minuten later stond er een 3-5 eindstand op het scorebord!

Avesteyn - Boskant_1868jpg
Avesteyn - Boskant_1873jpg