Afscheid Tom van der Heijden

maandag 28 september 2020

Zoals gebruikelijk wil het bestuur van v.v. Boskant het eigen publiek de mogelijkheid geven tijdens de eerste thuiswedstrijd van het seizoen afscheid te nemen van spelers en kaderleden, die na meerdere jaren trouwe dienst bij Boskant 1, besloten hebben ermee te stoppen. Vandaag betreft dat onze keeper Tom van der Heijden, die door aanhoudend blessureleed helaas heeft moeten beslissen te stoppen bij de selectie van v.v. Boskant.

Tom kwam in 2014 als jong talent over van de A1 van Blauw Geel naar de selectie van v.v. Boskant. Erwin had zojuist afscheid genomen van het 1e elftal en Tom was ambitieus genoeg om de uitdaging bij onze club aan te gaan.
Dat ging hem goed af, want in het eerste seizoen onder Henry van Wanrooij dwong hij meteen een basisplaats af.

Ondanks zijn jonge leeftijd stond hij zijn mannetje en pakte hij regelmatig punten voor de ploeg.

2015 Boskant Juliana Mill_03jpg
Helaas sloeg het noodlot al vroeg in het tweede seizoen toe; een zware knieblessure dwong Tom tot een zwaar revalidatieproces. Een seizoen later was hij terug, maar moest hij zich noodgedwongen via het tweede elftal terug proberen te knokken. Dit deed hij zonder morren en als het eerste hem nodig had, dan stond hij er ook. Daarmee heeft hij veel respect bij iedereen afgedwongen. Toen weer een seizoen later de keeperspositie opnieuw vrij kwam, kreeg Tom eindelijk de beloning voor zijn lange revalidatie: hij was weer de keeper van ons eerste elftal.
Wederom liet hij zien een prima keeper te zijn en in een lastig seizoen sleepte hij Boskant er geregeld doorheen.

Jan Wouters 2jpg
Toen vorig seizoen Vincent weer terugkeerde als keeper, maakte Tom zich op voor de concurrentiestrijd. Helaas heeft hij die strijd door een nieuwe, zware blessure nooit echt aan kunnen gaan en heeft hij moeten besluiten te stoppen met het selectievoetbal.

Hoewel wij dat besluit volledig begrijpen, vinden wij het als club erg jammer Tom te moeten missen. Met zijn pijlsnelle reflexen, mooie 1-tegen-1 reddingen en prachtige lange trap was hij een meer dan waardige keeper voor onze selectie.
Dat hij bovendien altijd goed gehumeurd bleef en ons met Lindy ook nog aan een prima verzorgster hielp, zorgt alleen maar voor extra pluspunten.

Tom, namens spelers, staf, bestuur en supporters heel veel dank voor jouw inzet in de afgelopen seizoenen. Het ga je goed en we hopen je nog vaak op ons sportpark te zien. Met een bloemetje en een mooi aandenken aan jouw Boskant-tijd hopen we het toch nog een beetje positief af te sluiten.

Tom, bedankt!

Afscheid Tom vv Boskant_8639jpg