Walking Football bij v.v. Boskant?

dinsdag 01 mei 2018

Een plek in de selectie van het Nederlands Walking Football Team zit er helaas niet meer in. De selectiedagen hiervoor vonden plaats op maandag 30 april in het Olympisch Stadion in Amsterdam, speciaal gericht op het WK Walking Football dat op 12 mei gehouden wordt in Engeland.
Maar niet getreurd, in de Boskantse selectie voor het walking football is zeker nog een plekje vrij!

"Walking football? Wat is dat nu weer?", hoor ik je denken. Walking football is gericht op 60-plussers die niet meer het lichaam hebben om flink op en neer te rennen, maar toch nog graag met een bal aan hun voet bezig zijn.
Er wordt op een klein veldje 5-tegen-5 of 6-tegen-6 gespeeld, rennen en slidings zijn verboden. Het spelletje is enorm in opkomst, op veel plekken in Nederland wordt er al fanatiek deelgenomen en ook de KNVB biedt ondersteuning!

Voor meer informatie over deze voetbalvorm zie deze reportage van de NOS:

In de Boskantse wandelgangen vingen wij op dat er binnen onze vereniging al een aantal 'senioren' zijn die 's nachts dromen over een rentree op de groene mat. Vandaar deze oproep.

Ben jij geïnteresseerd in een ontspannen potje voetbal met je oude voetbalmakkers, meld je dan bij Huub vd Zanden.
Samen kan er dan gekeken worden wat de mogelijkheden op het gebied van walking football binnen onze vereniging zijn!