Seizoen lijkt voor Boskant als nachtkaars uit te gaan

maandag 08 mei 2017

Met “slechts” 8 punten uit de laatste acht wedstrijden, waaronder de met 4-0 verloren wedstrijd van het afgelopen weekend uit tegen Mariahout, lijkt het seizoen voor Boskant 1 als een nachtkaars uit te gaan. Er is, met de thuiswedstrijd tegen WEC op het programma, nog één kans om dat gevoel enigszins weg te nemen.

De opening tegen Mariahout was voor Boskant. Bij de eerste de beste aanval kopte Emiel van den Elsen de bal uit een voorzet op de paal. Zeker voor rust was er daarna aanvallend voor Boskant niet veel te melden. De thuisclub nam met heel veel inzet het initiatief over en zorgde met snelle aanvallen regelmatig voor gevaar voor het Boskant doel. Dankzij een goed keepende Erwin Brouwers leverde dat in ieder geval in de beginfase geen tegendoelpunt op. In de 32e minuut was ook hij kansloos toen een goed breed gelegde bal eenvoudig door Mariahout speler Tim Barten kon worden binnen getikt: 1-0. In de 38e minuut werd het zelfs 2-0. Geert van Doorn kreeg alle ruimte voor een schot en deed dat met veel verve: snoeihard joeg hij de bal in de kruising, onhoudbaar voor Erwin: 2-0. In de 43e minuut leek de 3-0 te vallen, maar Erwin plukte de bal attent van de voet van Tim Barten.

Mariahout - Boskant mei 2017_01jpg

De eerste kansen na de theepauze waren voor Boskant. In de 49e minuut had Jim van der Zanden een goede kans op de aansluitingstreffer, in vrije positie liftte hij de bal echter over het doel. Vijf minuten later kreeg invaller Teun Voets een goede mogelijkheid, maar doelman van de Rijt wist z’n inzet te blokkeren. Mede omdat de aansluitingstreffer niet viel, zakte Boskant wat terug en nam de thuisclub het initiatief weer over. In de 66e minuut leidde dat tot de 3-0. Na een snelle uitval over rechts tikte Tim Barten de voorzet attent voorbij Erwin: 3-0. De wedstrijd ging daarmee voor Boskant op slot. Dankzij enkele goede reddingen van Erwin leek die stand de eindstand te worden. In de 90e minuut was hij echter kansloos op de lob van Danny van de Laar die een teruggelegde bal fraai binnenschoot en daarmee de 4-0 aantekende op het scorebord.

Mariahout - Boskant mei 2017_02jpgMariahout - Boskant mei 2017_03jpgMariahout - Boskant mei 2017_04jpgMariahout - Boskant mei 2017_06jpg
Stand Boskant per 8 mei 2017JPG

Aanstaande zondag sluit Boskant de competitie af met een thuiswedstrijd tegen WEC. De teams bezetten op dit moment samen een gedeelde 5e plaats en kunnen dus in het onderlinge duel bepalen hoe de eindstand er, wat betreft plaats 5 en 6, uit zal zien.