Derby Boskant 1-Ollandia 1 voetbalfeest

zaterdag 11 april 2015

Als de weersvoorspellingen voor zondag 12 april uitkomen, belooft het een mooie zondagmiddag te worden in Boskant. Hopelijk ideale omstandigheden voor de derby Boskant 1- Ollandia 1 die voor die dag op het programma staat. Een derby met inhoud, want theoretisch gezien kunnen beide teams de punten goed gebruiken. Ollandia heeft ze nog meer nodig dan Boskant, want vier wedstrijden voor het einde is de voorsprong van Ollandia op Herpinia dat voorlaatste staat (en daarmee degradeert) “slechts” 7 punten. Boskant heeft 3 punten meer en dus een voorsprong van 10 punten. Ingrediënten te over om er een spannende kraker van te maken.

Gerben Dankers site_01AjpgFragment uit het eerste treffen dat eindigde in een 3-3 gelijkspel

Een derby tussen Boskant en Ollandia is echter méér dan alleen voetbal. Beide verenigingen kunnen het goed met elkaar vinden, dus het voetbaltreffen wordt ook als “excuus” gebruikt om er een gezellige en feestelijke middag van te maken, een middag met het thema “Boeren, Burgers & Buitenlui”.
Natuurlijk hoort er bij zo’n derby een “voorwedstrijd”. Die is ook gepland; om kwart voor 2 speelt op het hoofdterrein van vv Boskant de F1 van Boskant een wedstrijd tegen de F1 van Ollandia. Vanzelfsprekend voor een groot publiek, als u de moeite neemt om iets eerder van huis te gaan!
Na afloop van de derby is er natuurlijk tijd en ruimte gereserveerd voor de 3e helft. Een goed moment om de wedstrijd nog eens onder de loep te nemen! De muzikale begeleiding deze middag zal worden verzorgd door DJ Willem. Met uw inbreng wordt het weer een middag als vanouds: “oergezellig”.