Darten en Speurtocht weer keigezellig!

dinsdag 21 februari 2017

Februari staat bij v.v. Boskant niet alleen in het teken van Carnaval, maar ook van het darten voor junioren en de speurtocht bij pupillen.

Op 11 februari werd er in de kantine weer gestreden wie er in voetsporen kwam van Michael van Gerwen. Dit jaar waren ook de meiden van de partij die zeker niet onder deden voor jongens. In totaal streden 40 darters voor de felbegeerde titel. De wedstrijden waren verdeeld over 3 speelschema’s:

• Meiden onder 15
• Jongens onder 15
• Combinatie jongens onder 17 en onder 19

Nadat de spelregels voor iedereen duidelijk waren kon de strijd beginnen! Voor iedere categorie stond er eerst een poulefase op het programma zodat iedereen minimaal 3 wedstrijdjes zou darten. Elke nummer een kwalificeerde zich voor de finale rondes. De poulefase was rond 22.00 uur klaar waarna de finale rondes gestart konden worden.

Tussendoor heeft Marjan ervoor gezorgd dat de deelnemers, leiders en ouders tijdens het toernooi niets te kort kwamen! De finale bij de meiden werd door Merel in een spannende wedstrijd van Sam gewonnen. Bij de jongens onder 15 stond er geen maat op Lars. In de finale wist hij af te rekenen met Stefan, die echter wel strijdend ten onder ging. Bij de combinatie jongens onder 17 en onder 19 werden de finale plaatsen gedeeld. Lasse liet zich namens onder 17 niet kennen tegen Yannick uit onder 19. Uiteindelijk ging Yannick er met de hoofdprijs vandoor.

Eén week later, op 18 februari was het weer tijd voor de speurtocht. Voor de jongste spelers altijd weer een spannende belevenis om in het pikkedonker door weer en wind in het buitengebied van Boskant rond te speuren. Dankzij social media en games zijn veel Boskantse kinderen goed op de hoogte van diverse wereldse zaken, maar dichtbij huis en dan met name in het donker, ligt blijkbaar nog veel onbekend terrein. Gelukkig is iedereen weer heelhuids thuisgekomen en bijna niemand in plassen gevallen, in het prikkeldraad blijven hangen of door loslopende koeien besnuffeld; kortom avonturen die natuurlijk helemaal bij een Boskantse speurtocht horen. In totaal hebben er 35 kinderen meegelopen. Er was natuurlijk ook een wedstrijd, waarbij de F1 bij de jongsten en de E1 bij de oudsten aan het langste eind trokken!

Zowel bij de junioren (darts) als de pupillen (speurtocht) is v.v. Boskant weer veel dank verschuldigd aan alle vrijwilligers: coördinatoren, organisatoren, kantinemensen, posthulpen, tochtuitzetters en natuurlijk mensen die hun terrein/huis/schuur ter beschikking hebben gesteld ontzettend bedankt!!