Boskant wint met 4-2 van Mariahout

maandag 23 oktober 2017

Vooraf werd door de Boskant aanhang toch enigszins zorgelijk aangekeken tegen de wedstrijd die afgelopen weekend op het programma stond. Mariahout is niet bepaald een ploeg die de punten zomaar cadeau geeft. Met 9 punten uit de eerste 4 wedstrijden is ook de start voor dit seizoen niet slecht te noemen. Het was in Boskant dus vooraf wel duidelijk dat de mouwen omhoog moesten!

Mariahout stelde daar, vooral in het eerste deel van de wedstrijd, niet in teleur. Boskant, weliswaar goed voorbereid, bleek toch moeite te hebben met het snel omschakelende Mariahout. Al in de 2e minuut moest Boskant doelman Vincent Staals vol aan de bak bij een snoeihard schot van Coen van Eijndhoven. Boskant plaatste daar in de 5e minuut een goede aanval tegenover. Bijna met resultaat, want bij de voorzet van Roy van der Linden kwam Brett Veldkamp slechts een teenlengte tekort om de bal binnen te tikken. Mariahout had even daarna wel succes. Na een uitbraak over rechts schoot Dennis Veldpaus in de 11e minuut van dichtbij de strakke voorzet van Coen van Eijndhoven tegen de touwen: 0-1. Twee minuten later had Tim Barten zelfs de 0-2 op de schoen, maar Vincent wist nog net op tijd redding te brengen. In de 20e minuut kwam Boskant op gelijke hoogte. Een vrije trap, randje 16, werd door Rens van de Wijdeven fraai binnen geschoten: 1-1.

2017 Mariahout thuis_02jpgNog niet bijna .........

Na een goede kans voor Rens in de 35e minuut, z’n lobje over doelman van den Heuvel was iets te hoog, was het in de 38e minuut opnieuw raak voor Boskant. Uit een corner van Roy kopte Rob van der Heijden de bal op de lat, waarna Brett er als de kippen bij was om de bal binnen te schieten: 2-1.

Na rust pakten beide teams weer op waarmee ze geëindigd waren. Een voor de toeschouwers leuke wedstrijd in een hoog tempo met gevaarlijke situaties voor beide doelen. Boskant bleek daarin het meest succesvol want al in de 52e minuut vergrootte Boskant haar voorsprong. Een goede pass op Brett leverde een strakke voorzet op die door de attente meegelopen Rens keurig werd binnengeschoten: 3-1. Even daarna leek Boskant op weg naar de 4-1, maar de snoeiharde inzet van Frank van de Heijden werd door doelman Rick van den Heuvel attent tot corner verwerkt. In de 61e minuut kwam Mariahout opnieuw dichterbij. Na een lange bal vanuit de verdediging profiteerde Dennis Veldpaus van een foutje in de Boskant verdediging: 3-2. Vanzelfsprekend schakelde Mariahout bij, in een poging de gelijkmaker te forceren. Het zou niet gaan lukken. In de 76e minuut gooide Brett de wedstrijd voor Boskant op slot. De bal die hij oppikte na een lange pass over de Mariahout verdediging, werd onberispelijk door hem binnengeschoten: 4-2. Hoewel Boskant o.a. via invaller Maikel Merks nog wel enkele kansjes creëerde, veranderde er niets meer aan de stand, zodat Boskant, met een tevreden gevoel, 3 punten aan haar totaal kon toevoegen.

Voor meer info over klasse 4G, klik op onderstaande link.
www.amateurvoetbaleindhoven.nl

2017 Mariahout thuis_04jpg
2017 Mariahout thuis_07jpg
Aanstaande zondag treft speelt Boskant uit tegen Boxtel. Een technisch goede tegenstander waartegen vorig seizoen “slechts” één punt werd behaald. Opnieuw een uitdaging dus!

Boskant 2 moet thuis vol aan de bak tegen Volkel 2. Beide teams vertoeven in de middenmoot, zodat elk punt welkom is.