Boskant wint met 0-1 van Keldonk

maandag 10 april 2017

Met de thuiswedstrijd nog in het achterhoofd, eindstand destijds 1-1, was vooraf al duidelijk dat Keldonk niet van zins was de punten zomaar cadeau te doen. In de loop van de wedstrijd zou dat ook blijken. Boskant won krap met 0-1, maar had de handen vol aan de met veel fysieke inzet spelende thuisploeg.

De start kon niet beter. Binnen de minuut kwam Boskant op 0-1. De eerste aanval van Boskant werd door Brett Veldkamp vanaf de punt 16 meter fraai over een kansloze doelman Leon van de Acker “gelobd”! Vanzelfsprekend een tegenvaller voor de thuisclub, die echter niet bij de pakken ging neerzitten en met veel energie op zoek ging naar de gelijkmaker. In de 14e minuut leek het zover. Via een lange bal werd Tom van de Broek gezocht, maar de attent uitgekomen Boskant doelman Erwin Brouwers wist de bal tijdig weg te werken. In de 22e minuut was Boskant dicht bij de 0-2. Na een door Brett slim meegegeven balletje kwam Roy van der Linden oog in oog met de Keldonk doelman. De hoek bleek te lastig en de kans leverde via de handen van doelman van de Acker slechts een corner op. In de 35e minuut was Tom opnieuw gevaarlijk, maar ook deze keer wist Erwin z’n doel schoon te houden.

Keldonk - Boskant april 2017_03jpgOok tussendoor ff pauze voor een drankje!

In de 2e helft waren de eerste kansen voor Boskant. Na een diepe bal, in de 55e minuut, was doelman van de Acker op tijd z’n doel uit om de aanstormende Jim van der Zanden van het score af te houden. Vijf minuten later had Jim de 0-2 op z’n schoen. Zijn attente reactie na een foute breedtepass bracht hem vrij voor het Keldonk doel. In plaats van zelf af te drukken probeerde Jim het met een breedtepass naar de vrij lopende Roy. Niet zuiver helaas, dus weg kans. Keldonk bleef in de wedstrijd en probeerde met nog meer inzet, waarbij doelman Leon van de Acker zich ook niet onbetuigd liet, de 0-1 achterstand te elimineren. Er kwamen ook kansen, en goede ook. Maar Keldonk had de pech dat Erwin in bloedvorm stak en tot drie keer toe een fantastische redding verrichtte. In de 76e minuut moest hij gestrekt om een vrije trap van Jan van de Acker uit z’n doel te tikken, in de 80e minuut wist hij een diagonale schuiver van Tom van de Acker onschadelijk te maken en enkele minuten voor tijd bokste hij een knal van de intussen radeloos geworden Tom van de Acker uit de doelmond.

Keldonk - Boskant april 2017_01jpgKeldonk - Boskant april 2017_04jpgKeldonk - Boskant april 2017_05jpg

Boskant behoudt met deze overwinning uitzicht op een plek in de top 4. De wedstrijd van volgende week, op Paasmaandag thuis tegen Avesteyn, is de eerstvolgende hindernis!

Stand per 10 april 2017JPG