Boskant verliest ongeslagen status

maandag 03 oktober 2016

Boskant is de koppositie in 4I kwijt door een 2-3 nederlaag in de topper tegen Boxtel. Lange tijd leek het er op dat Boskant op weg was naar een stunt. Want ondanks het ondertal, Ruud van der Zanden kreeg in de 42e minuut rood na een overtreding op Valentijn Waals, stond het na 69 minuten spelen 2-0 voor de thuisclub. Maar in een tijdsbestek van 5 minuten scoorden de bezoekers liefst 3 keer. Een tegenslag die Boskant niet te boven kwam!

Het bezoekende Boxtel was in de eerste 20 minuten het betere team. Het leverde veel balbezit op, maar echte goede kansen werden niet gecreëerd. Daarna was Boskant de betere ploeg. Na een goede pass van Emiel van den Elsen kreeg Ron van Uden na een half uur spelen een goede mogelijkheid op de 1-0, maar Boxtel doelman Raymon Strik wist met een goede redding een doelpunt te voorkomen. Drie minuten later was hij opnieuw attent bij een verrassend schot van Rens van de Wijdeven. De bezoekers bleven gevaarlijk; met snelle uitvallen probeerden ze de Boskant verdediging uit te spelen. In de 42e minuut was Valentijn Waals daarin een heel eind op weg maar met een “verre” sliding wist Ruud van der Zanden hem te stoppen. Onreglementair volgens scheidsrechter Theunisz die hem, na kort nadenken, de rode kaart toonde. Een tegenvaller die binnen enkele minuten enigszins “verzacht” werd omdat Boskant op voorsprong kwam. Een harde schuiver van Rens kwam via de binnenkant van beide palen voor de voeten van Emiel Elsen die attent de 1-0 binnenschoof.

Boskant 1-Boxtel 1 site_02jpg
Boskant kwam direct na de theepauze zelfs op 2-0. Na een goede aanval over rechts krulde Ron de bal vanaf de punt van het 16-meter gebied perfect in de kruising: 2-0. Vanzelfsprekend kon Boxtel met 11 tegen 10 niet veel anders doen dan vol in de aanval gaan. Lange tijd leverde dat niet echt kansen op en kon Boskant met veel inzet de voorsprong vasthouden. De vrije trap die door Boxtel aanvoerder Tim Didderiens in de 69e minuut snoeihard werd binnen gekopt bleek het omslagpunt. Binnen 5 minuten veranderde de 2-0 voorsprong in een 2-3 achterstand. Eén minuut na de aansluitingstreffer scoorde Boxtel voor de 2e keer. Na zwak uitverdedigen aan Boskant zijde kon Boxtel aanvaller Daniel Mensah eenvoudig binnen tikken: 2-2. Drie minuten later kreeg de thuisploeg nog een dreun uitgedeeld, toen Maks Piasecki de rebound van Haike van Heesch, die snoeihard de lat raakte, alsnog voorbij doelman Geert Foolen knalde: 2-3. Boskant krabbelde echter weer overeind en ging in de resterende tijd naarstig op zoek naar minimaal de gelijkmaker. In de 85e minuut leek die er aan te komen, toen Emiel een vrije trap fraai door kopte naar Frank van der Heijden. Diens inzet werd echter op het laatste nippertje door een van de Boxtel verdedigers geblokkeerd. Na een snelle uitval leek Boxtel in de allerlaatste minuut nog te scoren, maar de inzet van Piasecki werd attent door Geert tot corner verwerkt. De eerste nederlaag van Boskant, tegen een goede tegenstander, was, na het affluiten van scheidsrechter Theunisz, daarmee een feit.

Boskant 1-Boxtel 1 site_05jpg
Boskant 1-Boxtel 1_08jpg
Boskant 1-Boxtel 1 site_06jpg

Volgende week staat er voor Boskant de uitwedstrijd tegen Vorstenbossche Boys op het programma. Een team dat zeer waarschijnlijk op revanche uit is, want het verloor afgelopen weekend met maar liefst 8-1 van BMC!
Boskant 2 blijft in het spoor van het vaandelteam uitstekend meedraaien. De uitwedstrijd tegen Mariahout 2 eindigde in een 1-1 gelijkspel, waardoor het team de 2e plek op de ranglijst bezet, 1 punt achter koploper ASV’33 2, de tegenstander van aanstaande zondag!

Stand per 3 oktoberJPG