Boskant met de hakken over de sloot

maandag 28 november 2016

Is ’t het geluk van de toekomstig kampioen? Heeft iemand, zonder dat het team het weet, voorafgaande aan de wedstrijd, een vracht aan kaarsen opgebrand in de nieuwe kapel in het centrum van Boskant? Of is het gewoon mazzel dat de punten uiteindelijk in Boskant terecht kwamen?

Feit is wel dat de gelijkmakende penalty in de allerlaatste minuut door de thuisclub gemist werd en dat “good old” Fred van Bussel één minuutje later een snoeiharde inzet van Randy van Wanrooij uit de doelmond bokste, anders was het werkelijk hommeles geweest!
Het was trouwens niet de enige keer in de wedstrijd dat Fred z’n keeperstalenten etaleerde!

Boskant was geen schim van het team dat enkele weken eerder koploper BMC wist te verslaan.
Niet alleen het kunstgras waarop tegenstander SCI gewend is te spelen, speelde Boskant parten, maar de inzet en beleving die er tegen BMC bijvoorbeeld was, bleek deze middag verre van aanwezig.
Toch kreeg Boskant al snel enkele kansen om een vroege voorsprong te nemen. In de 3e minuut nam Rob van der Heijden de bal uit een corner “ineens” op de slof. Een wereldgoal als het lukt; deze keer helaas hoog over.  En in de 10e minuut soleerde Jim van der Zanden door de SCI verdediging tot op de achterlijn, maar z’n eindpass richting Emiel van den Elsen miste alle zuiverheid, zodat ook deze kans verloren ging. Daarna kwam de thuisclub steeds nadrukkelijker in beeld. In de 13e minuut had Boskant mazzel dat een snoeiharde inzet van Sjoerd Simons via de onderkant van de lat terug het veld in stuiterde en kon worden weggewerkt. Een tweede poging van SCI, in de 18e minuut via een schuiver van Marco Hommeles, eindigde in de handen van Fred. Behoudens wat kleine kansjes zijn daarmee wel de belangrijkste wapenfeiten van de 1e helft vernoemd.

SCI - Boskant 2016-2017_05jpg
De 2e helft bracht meer spektakel. Na enkele kleine kansjes voor beide teams leek SCI in de 55e minuut op weg naar de 1-0. Maar de attent uitgekomen Fred wist de bal net op tijd voor een aanstormende SCI speler weg te werken. In de 72e minuut kwam Boskant op voorsprong. Na een duel tussen Emiel en Leszek Cieslinski verdween de bal, onhoudbaar voor doelman Marcel Bekers, in eigen doel: 0-1. De vreugde duurde echter maar kort. In de 76e minuut leek de gelijkmaker te vallen, maar ook deze keer wist Fred de inzet van de vrij voor hem opduikende Arthur Bot, te stoppen. Eén minuut later had hij echter geen kans toen de bal na een strakke voorzet van Arthur Bot van dichtbij door Don Hardjotinojo werd binnen getikt: 1-1. Fred was in de 80e minuut voor Boskant opnieuw de reddende engel toen hij een schuiver van de doorgebroken David Zahrgenski wist te pareren. Met het doelpunt van Roy van der Linden, die in de 82e minuut uit een corner de bal van dichtbij tegen de touwen kopte, leek de wedstrijd beslist: 1-2. Leek, want het had zomaar anders uit kunnen vallen. In de 90e minuut, omdat Albert van Hamond namens de thuisclub een penalty niet wist te benutten en via de paal naast schoot. En in blessuretijd dus omdat Fred namens Boskant zijn 4e goede redding verrichtte door een van dichtbij snoeihard ingeschoten bal van Randy van Wanrooij uit het doel te boksen.

SCI - Boskant 2016-2017_09jpgDe winnende treffer vliegt binnen

Met deze overwinning blijft Boskant 1 goed meedraaien in de top 3 van de 4e klasse I. Mariahout is volgende week de tegenstander. Een fysiek sterke ploeg, goed meedraaiend in deze klasse. Kaarsen alleen zal niet voldoende zijn!

Boskant 2 blijft ook op koers door de thuiswedstrijd tegen DVG 2 met 2-0 te winnen. Bijna nog leek er een periodekampioenschap behaald te worden, maar concurrent ASV 2 wist in haar wedstrijd net voor tijd de benodigde overwinning binnen te halen.

SCI - Boskant 2016-2017_04jpg
SCI - Boskant 2016-2017_06jpg