Boskant krijgt Keldonk niet op de knieën

maandag 17 oktober 2016

In een spannende wedstrijd hebben Boskant en Keldonk de punten verdeeld. Voetbaltechnisch valt er bij beide teams nog wel wat te verbeteren, maar door de inzet aan beide kanten, werd het toch een mooi voetbalmiddag. Een aangenaam herfstzonnetje droeg daar natuurlijk ook een aardig steentje aan bij!

Het eerste kwart van de wedstrijd was voor Boskant. Niet dat Keldonk achterover hing, ze speelden in een 4-3-3 opstelling, maar Boskant was in die fase toch iets meer aan de bal zonder dat dat overigens leidde tot uitgespeelde kansen. Na enkele “probeersels” was het in de 19e minuut voor Boskant wel raak. Na een corner van Rens van de Wijdeven wist Geert van Gils de bal bij de 2e paal binnen te koppen. De poging van Keldonk verdediger Rob Voets om de bal nog van de doellijn te trappen, mislukte, zodat de 1-0 voorsprong voor Boskant een feit was. Boskant bleek niet in staat om die voorsprong uit te breiden. In de 28e minuut kreeg Keldonk in de persoon van Joost Antonides zelfs een uitstekende mogelijkheid op de gelijkmaker. Na een mislukt schot aan Keldonk zijde kreeg hij de bal “per ongeluk” in de voeten; in vrije positie schoof hij de bal langs de verkeerde kant van de paal.

Boskant-Keldonk 2016_02jpg
Keldonk gooide na rust nog wat extra kolen op het vuur in de zoektocht naar de gelijkmaker. De verdediging van Boskant kwam stevig onder de druk en had de handen vol om de 1-0 stand vast te houden. Mede dankzij een goed keepende Erwin Brouwers lukte dat ook lange tijd. Omdat de thuisclub de sporadische kansjes die het toch nog kreeg, Emiel van den Elsen in de 64e minuut en Frank van der Heijden in de 68e minuut, niet wist te benutten, bleef Keldonk in de wedstrijd. In de 75e minuut leek de 1-1 in de maak. Na een snelle uitval over rechts was de voorzet van Joost Antonides echter net ietsje te hard voor de geheel vrijstaande Tom van de Broek. Boskant ontsnapte. Vijf minuten later was het echter wel raak voor de bezoekers. Na balverlies bij een aanval van Boskant volgde een goede diepe bal op Jan van de Acker die de bal, na een korte dribbel, fraai binnenschoot: 1-1. Met een klein beetje geluk had Emiel namens Boskant in de 84e minuut de winnende treffer kunnen scoren. Zijn inzet, na een doorgekopte corner, ging van dichtbij hoog over. Het zou niet verdiend zijn, maar Boskant zou zich daar niet schuldig over hebben gevoeld!

Boskant-Keldonk 2016_03jpg
Boskant-Keldonk 2016_07jpg
Boskant-Keldonk 2016_08jpg
Boskant-Keldonk 2016_09jpg
Boskant 2 blijft in haar competitie ook prima meedoen. In de derby tegen Nijnsel 3 was het met de theepauze nog 1-0 voor de thuisploeg, maar na rust wist Boskant orde op zaken te stellen en trok de wedstrijd met 1-5 naar zich toe. Een prima prestatie!

Komend weekend staat er een inhaal- bekerprogramma gepland. Voor Boskant 1 en 2 betekent dat een vrije zondag. Boskant 1 speelt overigens aanstaande donderdagavond een oefenwedstrijd tegen Heeswijk2; aanvang 19.30 uur.

Stand per 17 oktoberJPG