Boskant en Boxtel delen punten

dinsdag 28 maart 2017

In een vooral na de rust aantrekkelijk en spannend duel heeft Boskant aan haar meegereisde supporters laten zien dat het team inhoudelijk meer in huis heeft dan hetgeen een week eerder tegen Vorstenbossche Boys op de mat werd gelegd. Een gelijkspel gaf uiteindelijk wel de juiste verhouding weer, maar zowel Boxtel als Boskant hebben kans gehad op de 3 punten.

Na een voorzichtig begin kreeg Boskant in de 23e minuut een eerste mogelijkheid. Een diepe bal op Emiel werd door hem in 2e instantie voorlangs geschoten. In de 32e minuut leek Daniel Mensah de thuisclub op voorsprong te brengen, maar z’n kopbal kon door Maarten van der Linden over de achterlijn worden gewerkt. Een minuut later was Mensah opnieuw dicht bij de voorsprong, maar Rick van der Zanden was net op tijd om de bal te blokkeren. Boxtel kwam in de 37e minuut op voorsprong na een gemakkelijk gegeven strafschop. Bij een verdedigende actie stuiterde de bal tegen de arm van Maarten. Bal voordeel, dus hands, oordeelde scheidsrechter Vissers. Jesse van Homelen stuurde doelman Fred van Bussel de verkeerde hoek in: 1-0.

Boxtel - Boskant 26 mrt 2017_04jpg

Na rust kreeg Boskant binnen de minuut de kans op de gelijkmaker. Een lange bal van Geert van Gils, stuiterde over doelman Tommie Verhagen via de lat weer het veld in, maar Roy kon de bal net niet voldoende raken om hem binnen te koppen. In de 53e minuut was Boxtel dicht bij de 2-0. Na een vrije trap kopte de opgekomen verdediger Mitchell Vogels van dichtbij rakelings naast. Enigszins verrassend maar wel met een bijzonder fraaie treffer kwam Boskant 1 minuut later op gelijke hoogte. Een snelle verre ingooi van Geert werd vanuit een moeilijke positie door Emiel snoeihard in de winkelhaak geschoten: 1-1. Boskant kreeg meer zelfvertrouwen en maakte het de thuisclub in die fase erg lastig. In de 59e minuut had dat zomaar een voorsprong op kunnen leveren. Invaller Jim van der Zanden was op links duidelijk sneller dan z’n tegenstander en ook z’n strakke voorzet had meer dan een voldoende, maar Emiel raakte de bal met het hoofd net iets te weinig zodat de bal voorlangs vloog. Met vlagen bleef ook Boxtel gevaarlijk. In de 77e minuut bijvoorbeeld toen een goede redding van Fred voorkwam dat  Valentijn Waals van dichtbij de bal kon binnenschieten. In de 81e minuut moest Fred nog een keer aan de bak, toen invaller Djuric Doran voor hem op dook. De laatste (hele) goede mogelijkheid was voor Boskant. Na een diepe pass, in de 87e minuut, was Jim net iets eerder bij de bal dan doelman Verhagen, maar z’n inzet ging net langs de voor Boskant verkeerde zijde van de paal.

Boxtel - Boskant 26 mrt 2017_01jpgBoxtel - Boskant 26 mrt 2017_02jpgBoxtel - Boskant 26 mrt 2017_03jpgBoxtel - Boskant 26 mrt 2017_06jpgAantal spelmomenten uit de wedstrijd van Boskant 1

Boskant 2 blijft door een 3-1 overwinning op koers voor het kampioenschap in de reserve 3e klasse F. In de vier resterende wedstrijden moeten nog 3 punten gehaald worden om de “platte kar” te beklimmen. Wie weet is er komende zondag feest! Boskant 2 speelt dan een uitwedstrijd om 13.00 u. in en tegen Deurne (Deurne 3).

Stand Boskant 1 per 26 maart 2017JPG