Boskant 1 wint van WHV 1

maandag 06 maart 2017

Door een moeizame 2-1 overwinning op WHV blijft Boskant meedoen in de strijd om de bovenste plaatsen in de 4e klasse I. Voor tegenstander WHV was het extra zuur dat die 2-1 overwinning pas in de laatste minuut tot stand kwam!

Speltechnisch was Boskant wel de betere ploeg. In de loop van de wedstrijd kreeg het meer kansen dan tegenstander WHV, maar ook nu weer bleek de afwerking een groot struikelblok. Toch kregen de bezoekers als eerste al vroeg in de wedstrijd, in de 8e minuut, een goede mogelijkheid om de score te openen. Na een goede aanval kreeg Thomas Bosch namens WHV van dichtbij een vrije schietkans, maar zijn inzet werd door Boskant doelman Fred van Bussel knap gered. Dat Boskant niet wist te scoren was voor een groot deel ook de “schuld” van WHV doelman Davy van de Ven. Met een drietal goede reddingen op inzetten van Rens van de Wijdeven en Rob van der Heijden (tweemaal) wist hij de 0-0 vast te houden. In de 38e minuut had Boskant geluk. Een scherp indraaiende vrije trap van Thomas Bosch werd door een glijpartij van doelman van Bussel onverwacht gevaarlijk, maar stuiterde, gelukkig voor Boskant, over het doel.

WHV thuis 2016-2017_01jpg

Pas in de 58e minuut kwam Boskant op voorsprong. Na een snelle aanval over links werd de strakke voorzet van Jim van der Zanden van dichtbij door Emiel van den Elsen tegen de touwen gewerkt: 1-0. De voorsprong gaf de thuisclub niet de rust die je zou verwachten, zodat WHV in de wedstrijd bleef. In de 72e minuut had Boskant, via Roy van der Linden, de wedstrijd op slot kunnen gooien. Na een steekbal kwam hij vrij voor het WHV doel, maar z’n inzet verdween naast de verkeerde kant van de paal. In de 75e minuut viel de gelijkmaker. Een snelle aanval door de midden werd door invaller Teun van Mil onhoudbaar voor Fred  tegen de touwen geschoten. Die 1-1 leek de eindstand te worden, mede omdat Rens in de 88e minuut uit een corner namens Boskant van dichtbij naast kopte. Het geluk lachte Boskant echter toe. In de allerlaatste minuut passeerde Roy in de buurt van de cornervlag twee WHV spelers en zag z’n voorzet, nog licht geraakt door een van de verdedigers, over de doellijn stuiteren: 2-1. Die tegenslag kwam WHV in de extra speeltijd niet meer te boven!

WHV thuis 2016-2017_04jpg
WHV thuis 2016-2017_05ajpg
WHV thuis 2016-2017_08jpg
Het blijft spannend in de strijd om de bovenste plaatsen. Boxtel gaat op dit moment nog aan de leiding maar voelt de hete adem van maar liefst 4 achtervolgers in de nek. Avesteyn staat er theoretisch trouwens het beste voor en kan bij 2x winst de koppositie overnemen.

Stand per 5 maartJPG
Aanstaande zondag speelt Boskant 1 uit tegen BMC 1. Gezien de stand lijkt het onnodig daar nog iets aan toe te voegen!