Boskant 1 goed uit de winterstop

maandag 29 januari 2018

Na een periode van 6 weken zonder competitievoetbal is het altijd maar weer afwachten hoe de ‘herstart’ verloopt. Voor Boskant 1 bijzonder positief gezien de 2-0 overwinning tegen het bezoekende Wodan. Door deze overwinning komt de 3e plek op de ranglijst in zicht. Die wordt zelfs werkelijkheid als de inhaalwedstrijd tegen Essche Boys in winst kan worden omgezet.

Het was voor beide teams een lastige wedstrijd afgelopen zondag mede omdat de grasmat door het sombere weer van de afgelopen periode toch moeilijk bespeelbaar was. Daarnaast stond er een fikse wind in de lengte over het veld die er wel eens de oorzaak van was dat de bal niet belandde op de plek waar die bedoeld was. Deze omstandigheden zorgden er voor dat er het eerste kwartier aan beide zijden aftastend gevoetbald werd. Al snel bleek dat de bezoekers over enkele handige voetballers beschikte. Met name de nummer 9, Oussama Ait Lahcen, bezorgde de Boskant verdediging regelmatig handen vol werk.

2018 Boskant 1 - Wodan 1-3733jpg
Na ruim een half uur zonder echte doelkansen kwam Boskant op voorsprong. Na een goede actie op rechts, in de 32e minuut, werd de bal door Emiel op maat teruggelegd op Mark die de bal strak binnenschoot: 1-0.  Het antwoord van de bezoekers volgde 2 minuten later. Nadat de bal bij een vrije trap van Wodan door de Boskant verdediging niet echt goed werd weggewerkt, had Boskant geluk dat de inzet van Oussama op de lat uiteen spatte.

2018 Boskant 1 - Wodan 1-3737jpg
De tweede helft was duidelijk voor de bezoekers. Met het windvoordeel aan hun zijde werd gezocht naar de gelijkmaker. Al na 2 minuten moest Vincent gestrekt naar de kruising na een hard schot van Max Nijst. Het gevaar aan Wodan zijde kwam deze middag voornamelijk vanuit de corners die het vooral na rust wist af te dwingen. Met name Danny Renders kreeg enkele uitgelezen mogelijkheden om de gelijkmaker binnen te werken. In de 85e minuut was hij er wel heel dicht bij, maar gelukkig voor Boskant zeilde z’n kopbal voorlangs. Het aanvallende spel van Wodan betekende wel dat Boskant met snelle uitvallen mogelijkheden kreeg om de wedstrijd op slot te gooien. Een tweetal goede kansen in de 76e en 80e minuut leverden geen doelpunt op, maar de snelle uitval in de 88e minuut leverde Boskant de 2-0 eindstand op. De voorzet van Maikel werd bij de 2e paal door Rens binnen getikt. Een laatste aanval van Boskant leverde nog bijna de 3-0 op. De steekbal van Emiel werd snoeihard door Maikel ingeschoten maar doelman Takens wist de bal met een uitstekende redding tot corner te verwerken.

2018 Boskant 1 - Wodan 1-3736jpg
2018 Boskant 1 - Wodan 1-3748jpg
2018 Boskant 1 - Wodan 1-3751jpg
2018 Boskant 1 - Wodan 1-3755jpg

Meer info over de klasse 4G vindt u door te klikken op bijgaande link:
www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Onder de kop 'Wedstrijdverslagen' vindt u een wedstrijdverslag van tegenstander Wodan.

Een goed resultaat dus voor Boskant 1, dat volgende week, opnieuw thuis, speelt tegen MVC uit De Mortel. Uit werd, in de openingswedstrijd van het seizoen, met veel pijn en moeite een 2-2 resultaat behaald.